Gå til innhold

Folk kjører som svin i nabolaget vårt. Hvor å klag

Anbefalte innlegg

Folk kjører som svin i nabolaget vårt. Gjerne kommer det opp i 160 km i timen. Værst er det med motorsyklene. Strøket vi bor på har en rett strekning på en halv kilometer. Så da er det gjerne skøy å teste motoren. Villmanns kjøringen skjer ikke før på kvelds tid, men da starter det, å det er virkelig ille av og til.

Vi har leilighet rett ved siden av hoved veien, å på denne lille småveien på et småsted utenfor Trondheim er det en god del støy fra denne aktiviteten så en får jo ikke sove heller.

Så hvor klager jeg på dette? Hvem ringer jeg`?

Fartsdumper hadde jo vært et must for eksempel.

edit: skrivefeil... snart helg :love:

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker ikke det så lager du en sak i den lokale avisen. Det får ofte fart på de som har makt til å gjøre noe med saken :)

6365668[/snapback]

Du mener vel at det får lokale politikere til å se sin sjanse til å bykse inn i rampelyset som "Hero of the day" ;)

"DON'T WORRY PEOPLE OF TRONDHEIM, IM FROM FRP AND I'M HERE TO SAVE YOUR NIGHTS OF SLEEP" :D

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

har snakket med politiet.. De var LITE villig til å hjelpe. Så lenge jeg ikke hadde registrerings nummer på bil, på konkrete farts fortredere var det lite de kunne gjøre.

Det eneste jeg kunne gjøre var å skrive et brev til politiet ang. min sak, med x antall underskrifter fra de som plages av dette.

Så hvis det x antall underskrifter var innfridd, (hvor x er i dette tilfellet ukjent siden han ikke ville komme med sensitive politi opplysninger) skulle politiet "se" på saken.

Lenke til kommentar

Hvis dette er et regelmessig problem, og kanskje også til noen faste tidspunkter kan du jo prøve å få en patruliebil til å stå på veistrekningen et lite tidsrom om de ikke har andre utrykkninger å ta seg av. Jeg ser ikke akurat problemet med å sende ut folk der sjansen for foreseelser eller i dette tilfeller sjanse for store overskredelser av fartsgransen tar sted, men så er det byråkratiet da...

Kan jo snakke med noen familiemedlemmer om de har kjennskap til noen polititjenestemenn som kan kalle inn en liten vennetjeneste. Det kan kanskje få deg utenom papirmølla.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Sett opp en fake foto-boks....

Vi har en (ekte) utenfor huset, og hele dagen og natta lang hører vi kraftige nedbremsinger, særlig fra vogntog... Ikke særlig digg det heller da...

Edit : Feil her, denne fotoboksen er ekte.....

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Sett opp en fake foto-boks....

Vi har en utenfor huset, og hele dagen og natta lang hører vi kraftige nedbremsinger, særlig fra vogntog... Ikke særlig digg det heller da...

6366933[/snapback]

Hvor får man tak i det da? Biltema?

:tease:

Eller er det en fotoboks uten kamera?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

råkjørende motorsykler? null problem. Strø klinkekuler i svingene, eller spenn et tau over veien i ansiktshøyde på motorsyklisten. garantert suksess :D

Hørte noen i USA hadde gjort noe slikt, de fikkk bare 20 års fengsel eller noe slikt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...