SuperGnorf Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 hei, I flere år har jeg kjørt med en Dual Celeron 533Mhz løsning m/ ABIT BP6 Motherboard. Både på NT4/XP har dette fungert utmerket, godt hjulpet av 512Mb RAM og dertil egnet grafikk-kort, alt i alt en stødig og kjapp sak. Plutselig en dag forsvant en CPU, kort etter illevarslende bip'ing etterfulgt av en cool-down m/omstart. Temperatur i BIOS både så og ser tilforlatelig normal ut, selv med godt slingringsmonn vel innnefor alle oppgitte balstningsverdier. Byttet plassering på CPU'ene og fant fort ut at begge var OK. Deretter testet med en CPU som pekte ut Socket 1 som synderen. BIOS sier faktisk også at core voltage på CPU2 er normal (+/- 2,0v) mens core voltage CPU1 er 0.81v ! Dette har fått meg til å tro at det må være en spenningsregulator som har tatt kvelden. Grundig støvsuging (etterfult av forsiktig tannbørtsgnikking) gav ingenresultater. Siden alt ellers har funket bra er jeg ute etter å finne ut om andre har hatt lignende problemer. Dersom såfremt, hva kan gjøres for å utbedre problemet? Jeg har lest om folk som har oppgradert bordet til å kjøres 2xPIII i ulike hastigheter (maks 2x933Mhz). Føler meg nokså overbevist om at det må være voltage controller ved Socket 1 som er ute til lunch, men jeg setter stor pris på tips. Er også interessert i å komme i kontakt med noen som kanskje kunne være behjelpelig i forb. med en evt. oppgradering. [ Denne Melding var redigert av: SuperGnorf på 2002-10-13 14:47 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå