Gå til innhold

Anbefaling av god PSU til 400-500 kr

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp skaffet meg et slikt kabinett og trenger en strømforsyning til kabinettet. Hovedkortet som skal brukes har det meste integrert. Har planer om å ha to sata hardisker på det og gjerne en eller to Patadisker. Er også interessert i en PSU som kan takle 8 hardisker. I tilfelle jeg oppgraderer eller noe. Ønsker gjerne å ha muligheten til å bruke strømforsyningen i andre system fraover i tid hvis behovet skal dukke opp.

Hvor mange Watt bør den takle? holder 450 W?

Link gjerne til noen som anbefales og begrunn det gjerne.

Er denne noe dere vil anbefale og duger den til den bruken jeg har beskrevet? Tenker serverbruk..

Er prisen god i forhold til det man får for pengene?

Setter pris på hjelpen.

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vurdere dem. Men hva har dere å si om dne jeg linket til? Den hadde visst fått bra kritikk i en test, og er ikke OCZ ett bra merke? Tror jeg kan ta av kabler på den.

Jeg er interessert i en støysvak PSU.

Takk for svarene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er denne noe å anbefale?

Vil denne kunne gi nok strøm til 6 disker med 250 GB eller mer og 7200 RPM?

Jeg synes denne prisen var bra. Men er det kvalitet for pengene her eller?

Leser at den er støysvak, noe som jeg legger vekt på.

Setter pris på bidrag :)

Lenke til kommentar

Sikkert grei den fra NorthQ, men jeg vil anbefale deg Microplex' Mist PSU, eller evt. en Fortron Source PSU, som Microplex' versjon er basert på. Disse yter svært godt hvis man tar effekten i betraktning. Leste en test av en FS 350W på tomshardware, og den leverte 413W ved full utnyttelse. Foruten det så har de et lavt støynivå :)

Lenke til kommentar
...Microplex' Mist PSU, eller evt. en Fortron Source PSU, som Microplex' versjon er basert på.

Hei!

Jeg ser at det er en del som oppgir FSP (Fortron) som produsent av MIST strømforsyninger, noe som ikke er korrekt. Vi solgte dog MIST strømforsyninger som var basert på FSP-modeller for noen år tilbake så det er sikkert der misforståelsen stammer fra.

De modellene som selges nå har vi selv vært med å utvikle og produseres ikke av FSP.

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
...Microplex' Mist PSU, eller evt. en Fortron Source PSU, som Microplex' versjon er basert på.

Hei!

Jeg ser at det er en del som oppgir FSP (Fortron) som produsent av MIST strømforsyninger, noe som ikke er korrekt. Vi solgte dog MIST strømforsyninger som var basert på FSP-modeller for noen år tilbake så det er sikkert der misforståelsen stammer fra.

De modellene som selges nå har vi selv vært med å utvikle og produseres ikke av FSP.

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

6581318[/snapback]

Du har nok rett i det :) Likevel synes jeg designen er skremmende lik den som FSP kjører på, men det har kanskje sitt opphav i at dere solgte FSP-baserte PSU'er tidligere.

Lenke til kommentar
Siden vi har Microplex innom kansje vi kunne få svar på denne tråden

PSU-produsenter fremstiller ikke alle komponentene selv. På samme måte som du finner forskjellige strømforsyninger med samme vifte montert, vil du også finne forskjellige strømforsyninger som bruker samme "PSU-kabinett".

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Disse to virker jo veldig like når det kommer til spesifikasjonene og anbefalingsgjennomsnitt.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309427&view=detailed

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307837&view=detailed

Den dyreste har blitt anbefalt tidligere. Noen har dårlig erfaring med NortQ med så mange Watt. Men en har jo angrerett, og det kan jo være annerledes med disse modellene.

Tror dere at dne billigste blir bra nok? 399 er en pris jeg liker, og siden den her på Super weekend så frister det å gå for den. (Førpris er 645,-)

Lenke til kommentar

Komplett=Dyrt.( Min mening, men ikke i alle sammenhenger!)

Sjekk ALLTID prisene på www.prisguide.no!

Jeg har selv den NorthQ PSU'en, og jeg er kjempefornøyd. Og hvis det skal være noe trøbbel, har du jo garanti. Kjørte den med 2xS-ata & ATi X1900XTX og det gikk fint.

Her er NorthQ PSUen på Prisguiden.. Og som du ser, finner du den til 431,- billigste sted, og til 645,- på Komplett, noe som er ganske dyrt. ;)

Edit: Og hvis det bare er 4 drevkontakter og 1 S-ata på Fotron Source PSUen, får du nesten ikkke koblet til noe!?

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...