Gå til innhold

Mulig å ha IRCkanaler med boter i mitt webhotel?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg ønsker og ha noen IRC kanaler forbinnet til netsidene mine. Også har jeg ikke muligheter til og la PC stå på hele tiden her hjemme. Jeg har webhotell med to domener. og ønsker å kunne administrere IRC-kanalene via webhotellet med hjelp av boter. Kan noen hjelpe meg med å få dette til hvis det er mulig? :)

Jeg kjører C-panel, med ubegrenset databaser og alt.

www.elsiden.com --- www.navitas87.com

Håper noen forstår hva jeg mener :) Og takker på forhånd for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Webhotellet ditt skriver intet om SSH-tilgang, så da er svaret nei. Du kan ikke kjøre boter derfra. Enten søk på 'shell hosting' og bestill dette separat og kjør boten derfra, eller finn deg en kompis som har en server stående i kjelleren. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Regner med du har støtte for enten PHP, eller Perl! Ikke noe problem og lage en sak som kobler seg til IRC da :) Er også masse ferdige boter der ute som er skrivd i PHP og Perl - ta et søk på google.

Lenke til kommentar

Det er mulig å lage boter i PHP/Perl som starter når du går til en nettadresse, men den vil stoppe med en gang du lukker nettleservinduet eller tilkoblingen detter ut. Det er altså helt fåfengt.

Så selv om du har PHP/Perl, må du ha shell-aksess (SSH) for å kunne kjøre boten på en skikkelig måte, altså fra kommandolinja.

Og som også er sagt her, mange tilbydere forbyr alt som har med IRC å gjøre.

Det finnes dog unntak. Domeneshop for eksempel gir deg shell-aksess på alle webhotell større enn det minste, og tillater deg å kjøre alt så lenge det ikke krever mye ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...