danijoh Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Er det mulig å lage et batch script som kan hente opp tekst fra et txt dokument, og eventuelt bare vise fram teksten med echo? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Type er den komandoen du leter etter. Displays the contents of a text file or files. TYPE [drive:][path]filename Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Tusen takk:D Det fungerte! Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Men da trenger jeg nok litt hjelp igjen.... jeg vil sette innholdet av txt fila som en variabel :s Jeg har brukt kommandoen set noen ganger før og håpet på at det ville fungere å bruke den.... men jeg får det ikke til... set txt= set /p txt= type fil.txt echo %txt% pause det er denne jeg har prøvd, men det fungerer ikke... håper noen kan hjelpe.... Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du var veldig nærme set txt=|type fil.txt echo %txt% pause Øyvind Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Lurer kanskje på om følgende er en bedre løsning: set /p txt=<fil.txt Om en slik variabel i det hele tatt kan inneholde flere linjer er jeg ikke sikker på, men overnevnte vil i hvert fall legge inn første linje av fil.txt til variablen txt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå