petter15 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Sitter på en Siemens-ruter, vi er vel ca. 6 pc'er på den, og i det siste har rutern vært irriterende ustabil... Signalstyrken varierer hele tia, og pc'n mister signalet omtrent hvert 5. minutt.. Kan varmen vi har nå om sommern ha noe påvirkning for sende-rekkevidde, eller er jeg helt på villspor? Har heller ikke kryptert nettet, da vi har hybelboere som bruker nettet, men vurderer sterkt å gjøre det Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei! Sitter på en Siemens-ruter, vi er vel ca. 6 pc'er på den, og i det siste har rutern vært irriterende ustabil... Signalstyrken varierer hele tia, og pc'n mister signalet omtrent hvert 5. minutt.. Kan varmen vi har nå om sommern ha noe påvirkning for sende-rekkevidde, eller er jeg helt på villspor? Har heller ikke kryptert nettet, da vi har hybelboere som bruker nettet, men vurderer sterkt å gjøre det 6364914[/snapback] Signalstyrken har vanligvis med avstand og bla. hindringer i veien å gjøre samt hvor godt produktet er selvfølgelig. Med hindringer mener jeg tjukke betongvegger og annet som kan gjøre signalene svakere og forstyrre signalene som blant annet elektronisk utstyr. Hvis dere ikke er i nærheten av ruteren, så er muligheten å minske veien fra dere til rutern, sitte mer tilgjengelig for ruteren og/eller fjerne eventuelle utstyr som kan forstyrre for signalene. Dette er ingen spesifikke løsninger, men det er en eller flere pekepinner på hva dere kan gjøre eller hva som kan gjøre at signalene blir slik de blir. Endret 23. juni 2006 av icebyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå