granhus Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg vurderer å byggen meg en HTPC, og lurer på hvilket lydkort jeg skal kjøpe. Jeg har optisk inngang på forsterkeren og ønsker å benytte den. Etter å ha surfet litt rudt å lett etter lydkort med optisk utgang, ser jeg at utvalget er magert. Er det ingen andre som savner lydkort med slik utgang? Jeg fant etterhvert dette lydkortet og lurer på om noen har erfaringer med dette... Er det egentlig vits i å investere i et slikt kort, eller holder det med et "vanlig" lydkort med SPDIF? Lenke til kommentar
pytrehau Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg vurderer å byggen meg en HTPC, og lurer på hvilket lydkort jeg skal kjøpe.Jeg har optisk inngang på forsterkeren og ønsker å benytte den. Etter å ha surfet litt rudt å lett etter lydkort med optisk utgang, ser jeg at utvalget er magert. Er det ingen andre som savner lydkort med slik utgang? Jeg fant etterhvert dette lydkortet og lurer på om noen har erfaringer med dette... Er det egentlig vits i å investere i et slikt kort, eller holder det med et "vanlig" lydkort med SPDIF? 6364560[/snapback] Jeg har tenkt å heller kjøpe et hovedkort med integrert lydkort og optisk utgang, f.eks Asus har dette på noen av sine HK. Trenger ikke annet lydkort når det bare skal sende digitalt signal til forsterkeren din. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg vurderer å byggen meg en HTPC, og lurer på hvilket lydkort jeg skal kjøpe.Jeg har optisk inngang på forsterkeren og ønsker å benytte den. Etter å ha surfet litt rudt å lett etter lydkort med optisk utgang, ser jeg at utvalget er magert. Er det ingen andre som savner lydkort med slik utgang? Jeg fant etterhvert dette lydkortet og lurer på om noen har erfaringer med dette... Er det egentlig vits i å investere i et slikt kort, eller holder det med et "vanlig" lydkort med SPDIF? 6364560[/snapback] Jeg har tenkt å heller kjøpe et hovedkort med integrert lydkort og optisk utgang, f.eks Asus har dette på noen av sine HK. Trenger ikke annet lydkort når det bare skal sende digitalt signal til forsterkeren din. 6369046[/snapback] ok, du mener fiberoptisk ja? ikke SPDIF? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, han mener SPDIF. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 SPDIF er digital, ikke fiberoptisk. det jeg er ute etter er fiberoptisk overføring av lydsignalet. fiberoptisk overføring er at signalet overføres med lys i en slik kabel. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Jeg driver også og skal bygge en HTPC. Jeg har valgt et hovedkort med både coax og optisk ut. Om du skal bruke en av de nye AMD AM2-prosessorene, så kan du jo vurdere dette: [ EDIT: la ved feil link. Jeg har sett meg ut et annet, men f eks dette fra Asus har både coax og optisk ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321031 Det er flere HK som har dette, det er bare å lete. ] For øvrig så er vel både s-pdif og fiberoptisk digitale. S-pdif kobles via en 75 ohm coaxialkabel, mens optisk kobles via en optisk kabel som linket til over. Endret 26. juni 2006 av roolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå