Heilage Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei. Nå har det vært stille fra meg en stund. Noen synes vel det er velsignelse. Uansett, her om dagen gjorde jeg noen småinnkjøp til kameraet, og nå føler jeg at det er på tide med et brifebilde. Her er altså stoltheten min: Litt høy refleksjon i det hvite, jeg vet, men det var det beste jeg hadde. Kun små justeringer er gjort, litt kontraster og slikt småtteri. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Oi, slike bilder har jeg mange av. Jeg har dem som forsikringsdokumentasjon, blant annet. Det ene ser dere i avataren min. Siden du først viser frem bildet, så kan jeg gi deg litt kritikk. Det er ikke en flatterende vinkel du har valgt. Det er bedre å se kamera litt ovenfra. Det andre er at jeg synes den hvite bakgrunnen ikke ble helt fin. Den burde vært perfekt. En stor papp-plate som går fra foran kamera, og i en bue opp bak, ville gitt en mer glidende overgang. Saklig i dag, he he. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Oi, slike bilder har jeg mange av. Jeg har dem som forsikringsdokumentasjon, blant annet. Det ene ser dere i avataren min. Siden du først viser frem bildet, så kan jeg gi deg litt kritikk. Det er ikke en flatterende vinkel du har valgt. Det er bedre å se kamera litt ovenfra. Det andre er at jeg synes den hvite bakgrunnen ikke ble helt fin. Den burde vært perfekt. En stor papp-plate som går fra foran kamera, og i en bue opp bak, ville gitt en mer glidende overgang.Saklig i dag, he he. 6364706[/snapback] Selv syntes jeg vinkelen passet, da jeg følte den ga en litt "majestetisk" følelse, om du skjønner. Enig med papiret. Det ser litt skittent ut nesten. Skal prøve å leke litt med forskjellige bakgrunner i morra. Hvordan er det i forhold til skarphet og lignende? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Selv syntes jeg vinkelen passet, da jeg følte den ga en litt "majestetisk" følelse, om du skjønner. .... Hvordan er det i forhold til skarphet og lignende? 6364861[/snapback] Har ikke studert bildet veldig nøye, men det var ikke noe jeg hang meg opp i (så først siste spørsmål nå, he he). Ellers må jeg bare få si at det er et kamera, ikke en hund eller en gammel oberst Er redd for at kameraet ditt er litt for puslete til å imponere med en geistelig positur Endret 23. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Selv syntes jeg vinkelen passet, da jeg følte den ga en litt "majestetisk" følelse, om du skjønner. .... Hvordan er det i forhold til skarphet og lignende? 6364861[/snapback] Har ikke studert bildet veldig nøye, men det var ikke noe jeg hang meg opp i (så først siste spørsmål nå, he he). Ellers må jeg bare få si at det er et kamera, ikke en hund eller en gammel oberst Er redd for at kameraet ditt er litt for puslete til å imponere med en geistelig positur 6365045[/snapback] Aw. Du sårer. Er ikke lett å ha dyrt fotoutstyr når man er fattig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Du er ikke alene, bare sjekk min ydmyke drøm i en annen tråd. Det er ikke det at jeg ikke ønsker meg ting, men den lommeboken..... Du kunne jo prøvd å style kameraet litt, slik eiere av rimelige BMW'er gjør. En spoiler her, en M-badge der. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Du er ikke alene, bare sjekk min ydmyke drøm i en annen tråd. Det er ikke det at jeg ikke ønsker meg ting, men den lommeboken.....Du kunne jo prøvd å style kameraet litt, slik eiere av rimelige BMW'er gjør. En spoiler her, en M-badge der. 6365175[/snapback] Fake med andre ord? Høres ikek så bra ut.. Vel, det blir noen nye objektiver til høsten iallefall. Et macro og ett zoom ihvertfall. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Pimp my cam? Det første som slår meg er blitz-skyggen, ikke særlig attraktivt. Bedre å peke blitzen i en annen retning om du har ekstern, eller kun benytte eksisterende lys. Du har kanskje ikke investert penger i to bra kameraer med ekstrautstyr, så det er tilgitt. Posituren ser jeg ikke noe i veien med. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Pimp my cam? Det første som slår meg er blitz-skyggen, ikke særlig attraktivt. Bedre å peke blitzen i en annen retning om du har ekstern, eller kun benytte eksisterende lys. Du har kanskje ikke investert penger i to bra kameraer med ekstrautstyr, så det er tilgitt. Posituren ser jeg ikke noe i veien med. 6365225[/snapback] Bildet er tatt med et lavmåls kompaktkamera. Det burde jeg kanskje nevnt. Synes det er litt dumt at det forventes å ha veldig mye utstyr. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hvem forventer det? Kommentaren min var ment som fleip. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Hvem forventer det? Kommentaren min var ment som fleip. 6365257[/snapback] Det skjønte jeg, men jeg mente generelt. Man er liksom ikke fotointeressert om man ikke har et kamerahus til 20.000 og objektiver til det dobbelte, har jeg følelsen av. Kameraet mitt er ikke bra nok til å ta bilde av det? Hvorfor ikke? Jeg jobbet hardt for å få råd til det og jeg er glad i det. Hva gjør at det ikke er bra nok? Antallet fokuspunkter? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Et Holga med plastoptikk er et flott kamera til fotokunst, så her er det ingen begrensninger økonomisk. Selv fattige fotografer kan spytte ut geniale bilder. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Et Holga med plastoptikk er et flott kamera til fotokunst, så her er det ingen begrensninger økonomisk. Selv fattige fotografer kan spytte ut geniale bilder. 6367017[/snapback] Eh? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Holga, vet du. Det merkelige lille mellomformatkameraet som dagens fotokunstnere liker å bruke. Koster en slikk og ingenting. Er altså helt enig med deg at fotogleden ikke begynner på 10000, ikke engang på 1000. Selv om jeg har vage drømmer om et 5D, så lever jeg lykkelig med min 20D. Jeg hadde sikkert levd like lykkelig med en D50, eller D70 for den saks skyld. Ethvert digitalt slr er godt nok til de fleste av mine behov. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Holga, vet du. Det merkelige lille mellomformatkameraet som dagens fotokunstnere liker å bruke. Koster en slikk og ingenting.Er altså helt enig med deg at fotogleden ikke begynner på 10000, ikke engang på 1000. Selv om jeg har vage drømmer om et 5D, så lever jeg lykkelig med min 20D. Jeg hadde sikkert levd like lykkelig med en D50, eller D70 for den saks skyld. Ethvert digitalt slr er godt nok til de fleste av mine behov. 6367409[/snapback] Så hvorfor sier du at kameraet mitt ikke er bra nok til at det er verdt å ta bilde av? (Prøver ikke å starte en krangel her..) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 He he, jeg mente bare at det ikke var en fin positur for kameraet (dvs at det ikke er tatt fra den vinkelen det tar seg best ut). Det at kamera ditt skulle være puslete, var ment som en spøk. Det er nok ikke mer puslete enn mitt dSLR. Her har du forresten et skikkelig mannfolk-kamera. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 He he, jeg mente bare at det ikke var en fin positur for kameraet (dvs at det ikke er tatt fra den vinkelen det tar seg best ut). Det at kamera ditt skulle være puslete, var ment som en spøk. Det er nok ikke mer puslete enn mitt dSLR. Her har du forresten et skikkelig mannfolk-kamera. 6369578[/snapback] Nikon med vertikalgrep? Regner med du har, med eventuelt digitalt bakstykke? Pent iallefall. Tok ikke spøken din, og beklager for det. Skal nok prøve noen andre positurer. Gjerne noen som gir mindre skygge. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er en helt mekanisk Nikon FM fra 1978, uten noe annen elektronikk enn lysmåleren (ergo ingen automatikk overhodet). Det du antar er et vertikalgrep er en MD12 motordrive. Kameraene på denne tiden hadde ikke innebygd motor, som ble vanlig først ut på åttitallet. Det var deilig da man kunne slå av motoren når man trengte å være stille under opptak. Skikkkelig mannfolkkamera synes jeg det er uansett, og det høres ut som en AK47 når motoren fyres opp Bildet er forresten tatt med min Eos 20D, i likhet med bildet mitt i avataren (som hører til samme serie bilder). Endret 23. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Det er en helt mekanisk Nikon FM fra 1978, uten noe annen elektronikk enn lysmåleren (ergo ingen automatikk overhodet). Det du antar er et vertikalgrep er en MD12 motordrive. Kameraene på denne tiden hadde ikke innebygd motor, som ble vanlig først ut på åttitallet. Det var deilig da man kunne slå av motoren når man trengte å være stille under opptak. Skikkkelig mannfolkkamera synes jeg det er uansett, og det høres ut som en AK47 når motoren fyres opp Bildet er forresten tatt med min Eos 20D, i likhet med bildet mitt i avataren (som hører til samme serie bilder). 6370345[/snapback] Impressive, mister Bond. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå