Gå til innhold

Får ikke til å flashe mitt x1800xt til xt pe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vett eg maser litt nå... :p

Men hvor mye volt bruker du på kortet?

Takker for hjelpen eg har fått. :thumbup:

6386007[/snapback]

Vel nå har ikke jeg kortet lenger, men jeg brukte vel vanligvis litt under 1.5V. Med PE-biosen lot jeg alt stå på stock. Og cpuen din begrenser deg mye i 3dmark. Jeg scorte litt over 9600 poeng med kortet uten pe biosen, og en del over 10k med...

Lenke til kommentar
Rabit fungerer ikke, det kan jeg bare understreke med en gang... Det endrer kun 2d-hastigheten. Så har du noen andre programmer? :roll:

6385777[/snapback]

Du trenger ikke bli overfladisk. Jeg ga det kun som et eksempel. Og med mindre du ikke har på dynamisk overklokking (Overdrive gen. 1/2 & 3) så skifter ikke ATi sine kort avhengig av modes. De kjører statiskt. Samt ved Overdrive så øker du kun referanse clocken. Så med mindre du har faktiske bevis for at R520 forandrer clock uavhengig av driver, gjerne vis meg kilder.

Om RaBit fungerer eller ikke med R5x0 generasjonen vet jeg ikke 100% (Står så 2.0+ skal støtte dem), derfor jeg sa f.eks.

Lenke til kommentar
Rabit fungerer ikke, det kan jeg bare understreke med en gang... Det endrer kun 2d-hastigheten. Så har du noen andre programmer? :roll:

6385777[/snapback]

Du trenger ikke bli overfladisk. Jeg ga det kun som et eksempel. Og med mindre du ikke har på dynamisk overklokking (Overdrive gen. 1/2 & 3) så skifter ikke ATi sine kort avhengig av modes. De kjører statiskt. Samt ved Overdrive så øker du kun referanse clocken. Så med mindre du har faktiske bevis for at R520 forandrer clock uavhengig av driver, gjerne vis meg kilder.

Om RaBit fungerer eller ikke med R5x0 generasjonen vet jeg ikke 100% (Står så 2.0+ skal støtte dem), derfor jeg sa f.eks.

6386363[/snapback]

Vel, jeg prøvde rabit og da ble det lite bilde når jeg startet maskinen :p .

Dersom du ikke overklokker det eller bruker overdrive så er det forskjellig 2d og 3d klokk, men hvis du feks. bruker ati tool så er det ikke det(med mindre du setter opp eget med 3d detection osv.)

Så med mindre du har faktiske bevis for at R520 forandrer clock uavhengig av driver, gjerne vis meg kilder.

Den tok jeg ikke du(?)

Lenke til kommentar

Det jeg mente med det siste er at du så ettertrykkelig sier at R520 forandrer hastigheter uavhengig av driver? Det ønsker jeg gjerne å se "beviser" for.

Dersom du ikke overklokker det eller bruker overdrive så er det forskjellig 2d og 3d klokk,

Så, hvis man ikke kjører med Overdrive eller man ikke overklokker, så vil fortsatt R5x0 kjerna forandre hastigheter avhengig av om man kjører 3D eller 2D? Det er dette jeg gjerne skulle sett kilder for din uttalelser.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Det jeg mente med det siste er at du så ettertrykkelig sier at R520 forandrer hastigheter uavhengig av driver? Det ønsker jeg gjerne å se "beviser" for.

Dersom du ikke overklokker det eller bruker overdrive så er det forskjellig 2d og 3d klokk,

Så, hvis man ikke kjører med Overdrive eller man ikke overklokker, så vil fortsatt R5x0 kjerna forandre hastigheter avhengig av om man kjører 3D eller 2D? Det er dette jeg gjerne skulle sett kilder for din uttalelser.

6386689[/snapback]

Jeg har lekt meg mye med kortet i mange måneder, og slik fungerer det:

I 2d så klokker det seg ned til 600/700 eller noe sånt(husker ikke eksakt) og volten senkes. Dersom du overklokker i CCC med overdrive så klokker det seg fortsatt ned under 2d, men klokker seg opp under 3d til det du har valgt. Det er faktisk så enkelt... Men for å feks. bruke ati tool må du disable ati hot poller og ati smart(tror det var det de het). Da kjører det 2d hastighet hele tiden, også kan du selv justere 2d hastigheten til det du vil(jeg kjørte 780/870 normalt sett). Vet ikke om du trenger å disable services med den nyeste ati tool men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...