WaterMarked Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Som tittelen sier. Har sapphire x1800xt. Noen som vet hva problemet kan være? Noen som har gjort det som enda har biosen evt sende dn til meg? Har prøvt med 2 forskjellige ATIFlash-program. Det eina vill ikkje,og det andre klikker og eg får grå skjerm. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 prøver du å flashe fra windows? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det går ikke. nå er det veldig lenge siden jeg leste og prøvde på dette, men jeg vet såpass at du må kjøre flashe programmet fra en boot diskett. (hvis det da ikke har kommet noe nytt som jeg egentlig tviler på) der du fikk tak i programmet, var det ikke en detaljert guide der? Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Gå inn på www.bootdisk.com - last ned Windows 98 SE bootdisk. Ha 2 disketter klare! Den ene skal brukes som 98 bootdisk og den andre skal inneholde flashprogram med binfil. Restart datamaskina, putt it bootdisketten, når den er ferdigboota, putt i disketten med flashprogrammet og flash i vei! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Skal gå ann å gjere det i winxp,men då klager dn på at pe-biosen har feil P\N.nr. Har oppgradert biosen til kortet mitt i xp,men det er bare pe-biosen som flipper.... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det går ikke. nå er det veldig lenge siden jeg leste og prøvde på dette, men jeg vet såpass at du må kjøre flashe programmet fra en boot diskett. (hvis det da ikke har kommet noe nytt som jeg egentlig tviler på) der du fikk tak i programmet, var det ikke en detaljert guide der? 6368051[/snapback] Vær så snill ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om! Slik gjør du det(jeg har gjort det mange ganger selv): -Last ned biosen her: http://www.techpowerup.com/downloads/111/mirrors.php -Extract den, start ati winflash og save den biosen du har nå(alltid kjekt med backup) -Bruk feks. ATI Tool og klokk ned kortet til 500/500 for å sikre stabilitet under flashing(det er nok også lurt å ikke ha overklokket maskin når man flasher) -Start opp ati winflash igjen og huk av "force". Finn fram til biosen du skal flashe med(som du tidligere lastet ned) og trykk på "flash" eller "program" eller hva det var det het Det kan være lurt å ha pci-kort liggende om alt skulle gå til helvete . Det har aldri gått skeis for meg når jeg bruker fremgangsmåten forklart over... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Får du noe betre ytelse av pe-biosen då? Bare spør,fordi viss noen går til h*lvete så må eg slite for ingenting. Takker for svar. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Får du noe betre ytelse av pe-biosen då? Bare spør,fordi viss noen går til h*lvete så må eg slite for ingenting. Takker for svar. 6369503[/snapback] Selvsagt får du bedre ytelse . Om du ikke gidder å bruke 2 min på å flashe eller er redd det skal gå til helvete, så kan du vel klare deg med ati tool også . Men jeg har kjørt med pe biosen fra time èn Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Fatter ingenting. Nå eg prøver å starte programet så blir skjermen blå? Så må eg restarte.... Er det normalt og hva kan være problemet? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det går ikke. nå er det veldig lenge siden jeg leste og prøvde på dette, men jeg vet såpass at du må kjøre flashe programmet fra en boot diskett. (hvis det da ikke har kommet noe nytt som jeg egentlig tviler på) der du fikk tak i programmet, var det ikke en detaljert guide der? 6368051[/snapback] Vær så snill ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om! Slik gjør du det(jeg har gjort det mange ganger selv): -Last ned biosen her: http://www.techpowerup.com/downloads/111/mirrors.php -Extract den, start ati winflash og save den biosen du har nå(alltid kjekt med backup) -Bruk feks. ATI Tool og klokk ned kortet til 500/500 for å sikre stabilitet under flashing(det er nok også lurt å ikke ha overklokket maskin når man flasher) -Start opp ati winflash igjen og huk av "force". Finn fram til biosen du skal flashe med(som du tidligere lastet ned) og trykk på "flash" eller "program" eller hva det var det het Det kan være lurt å ha pci-kort liggende om alt skulle gå til helvete . Det har aldri gått skeis for meg når jeg bruker fremgangsmåten forklart over... 6368433[/snapback] Jeg gav faktisk uttrykk for at jeg ikke var helt 100% sikker der! tror ikke du så det. og hvis du har flashet eldre kort (iallefall i eldre tider) så vet du at det med å starte opp ifra en diskett er det som var fremgangsmåten da, og jeg tviler ikke på at den ikke virker fortsatt, selv om det kanskje nå har kommet et verktøy for å gjøre det fra windows. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Fatter ingenting.Nå eg prøver å starte programet så blir skjermen blå? Så må eg restarte.... Er det normalt og hva kan være problemet? 6369600[/snapback] Sammr problem her. Noen tips? Må jeg ty til "dos" flashing? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Er FastWrites på? Det er sikrere å flashe fra DOS da man er 100% sikker på at drivere er unloaded for skjermkortet. Litt kjedelig om noe skulle trenge GPU access idet man flasher. Uansett, er det BIOS'ene på techpowerup dere skal flashe med? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Vel, har dere prøvd å senke til 500/500 da? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Fikk det til etter eg formaterte pcen. Men 3dmark05 er noe ustabilt etter dette,skal teste åssen det blir nå pga har nettopp lastet ned cc6.6beta. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Nå har eg 1 annet problem. Etter eg skiftet bios,og nå eg skal spille så klikker kortet og restarter. Noen tips om hva som kan være galt? Tempen er ikke noe høy. Spill går glatt uten artifacts. Ser og ut som eg får spille ei fast tid før det restarter... Fatter ikke hvorfor det klikker,vurderer å skru av det greiene som gjere at skjermkortet restarter.Husker ikke hva det heter... Endret 25. juni 2006 av terhi Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvilke BOIS'er er det du har flashet fra og til? Er det de samme som på techPowerUp for Sapphire? Etterhva jeg har forstått så er det strammere timings for XT PE enn for XT i de BIOS'ene. Ergo er det ingen garanti for at det kommer til å kjøre på ditt kort uten problemer, jeg ville heller ha klokket ditt eget kort og se hvor det lå stabilt, så dumpet din egen BIOS og skrevet klokkene der for å så flashe. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvilke BOIS'er er det du har flashet fra og til? Er det de samme som på techPowerUp for Sapphire? Etterhva jeg har forstått så er det strammere timings for XT PE enn for XT i de BIOS'ene. Ergo er det ingen garanti for at det kommer til å kjøre på ditt kort uten problemer, jeg ville heller ha klokket ditt eget kort og se hvor det lå stabilt, så dumpet din egen BIOS og skrevet klokkene der for å så flashe. 6384116[/snapback] Tja, så gjenstår også spørsmålet hvordan man fikser egen bios da Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Som jeg sa, du dumper din egen bios (-s i atiflash) og redigerer den i f.eks rabit. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Som jeg sa, du dumper din egen bios (-s i atiflash) og redigerer den i f.eks rabit. 6385740[/snapback] Rabit fungerer ikke, det kan jeg bare understreke med en gang... Det endrer kun 2d-hastigheten. Så har du noen andre programmer? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Men viss kortet mitt ikke takkler det burde det ikke blitt ustabilt med ein gang? Kjørte det jo fint 1dag før det plutseligt begynner å tulle. Akkuratt som det er tidsbestemt pga det klikker etter 30-40sekunders spilling. Får ikke artifacs elller noe annet som tyder på at det ikke går,spillet går reint og fint så bare henger det seg.... Eg fyrte opp volten til 1.45 for å se om det hjelpte,ikke noe forskjelll i det heile tatt... Men kortet låg på ca80grader i 3dmark06. Finnes det noen program eg kan se volt osv nå kortet settes i 3d-modus? Prøvte traytools,men det fungerte dårligt. Gikk og ifra 7800 til 8600 poeng i 3dmark05 med pe-biosen,nå det kjørte stabilt,så du får jo nokså betre ytelse med pe-biosen... Endret 26. juni 2006 av terhi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå