Gå til innhold

Fjerning av partisjon. korleis?

Anbefalte innlegg

hei.

Som topic seier så trenger eg hjelp til å fjerne en partisjon.

Etter ein del trøbling med pc'en i det siste. Sleit med at den restarte seg i windows oppstart, så fekk eg reinstallert windows.

Men det som skjedde då var at det var komt ein ny partisjon på 8mb på dataen? Korleis kan eg få fjerna denne? fins det noko programvare som eg kan laste ned?

Det er ganske viktig. For den hindrar meg i å få installert nyare versjon av windows enn den eg installerte når eg måttte bruke boot windows XP-cd. Dette fordi C disken der windows blir installert automatisk.

Mvh Daniel Nordbotten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett slike smaa partisjoner dukke opp en del ganger. Jeg lurer paa om det ikke er en rest som ikke gaar opp i regnestykket naar du lager partisjoner. Vanligvis skaper dem ikke problemer da dem ligger etter partisjonen jeg har laga, ikke foer, og ikke blir assigna hverken bokstav eller noe annet av OS'et.

Du vil sikkert faa problemer om Windows er installert paa D: (med 8mb'en lista som C:) og deretter fjerner C: slik at D: blir C: - For mye registry og mikk-makk som lagrer path med bokstaver til at det fungerer bra aa endre bokstaven etter installering.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva trådstarter prøver å si i siste setning.

Men hvis du får beskjed om at du ikke kan installere fordi det er en nyere versjon installert så er det normalt hvis man har en gammel XP CD. Når man har oppgradert installasjonen med en Service Pack så kan du få en slik melding hvis du prøver å installere på nytt (uten å formatere).

Det har altså ingenting å gjøre med den ekstra partisjonen.

Gamle XP CD'er bør uansett ikke brukes, oppdater til siste versjon med Autostreamer. http://www.simplyguides.net/guides/using_a...ostreamer.shtml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...