Gå til innhold

Testing av system utenfor kabinett, går det greit?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det går greit å koble et hovedkort av typen mini ATX med ram, cd-rom, cpu og strømforsyning til en skjerm og teste om alt virker?

Uten å skru det fast i et kabinett? Vil teste om alt funker og at jeg ikke har ødelagt noe. Har stevt litt med noen skruer, og kan jo ha vært borti noen kretser og slikt...

Går det greit å teste alt med å bare ha hovedkortet liggende på et bord eller noe?

Mvh. Nybegynner når det gjelder å flytte hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står i brukermanualen hvilke piner som er power-on.

Ved midnre de også er markerte på hovedkortet, så må du bruke manualen (husk at manualen finner du som regel også online dersom du har mistet originalen).

Det holder å kortslutte de pinnene en lite sekund med hva som helst egentlig.

-Stigma

Lenke til kommentar
Ok. Hvordan kortslutter jeg da? Kan jeg ikke ødelgge noe slikt? Men går det greit å prøve seg fram? Her finner dere kabinettet det er snakk om: http://www.qtec.info/service/support/manuals.htm?artnr=14142

Fant ikk enoen manualer. Hvis dere finner noen, så er dere gode :)

6365051[/snapback]

Det er ikke kabinettet de pinnene er på. Det er sevfølgleig hovedkortet. Samme stedet der som knappen til kabinettet vanligvis er koblet til. Se derfor etter manual på hovedkort-produsentens side. Kabinettet har ingne funksjon utover å være en boks som du skrur fast tingene i. Du kan like godt ha alt liggende på skrivebordet ditt, hulter i bulter. Slik har jeg kjørt mange maskiner før jeg har skrudd dem sammen skikkelig.

Kan ikke finne manualen for deg når du ikke har fortalt oss hvilket hovedkort du har.

Hvordan kortslutte? ... bare sørg for at strøm kan gå fra ene pinnen til den andre. Med andre ord, stikk noe metall mellom et lite øyblikk. Binders, skujern, whatever...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ok. Trodde jeg måtte se på kabinettet sin side siden det er på kabinettet alle disse fargete ledningene kommer fra. Men jeg tok bare en ledning det sto power software på og stappet den nedi en tilfeldig kontakt. Er jo kontakter med flere farger. Men fikk maskinen igang og har bootet Damn small linux fra cd-romen siden jeg ikke gadd å koble til harddisk. Så alt ser ut til å virke selv om jeg kanskje har vært litt borti hovedkortet med skrujernet og gjerne skrapet litt på det. Men det er rett ved ene skruen og ser ikke ut til å være på noen kretser. Og siden alt funker, trenger jeg vel ikke bekymre meg for at det plutselig skal ta fyr eller noe?

Da tar jeg å setter hovetkortet inn i dette kabinettet: http://php.twinner.com.tw/site/home/avance...&Product_SN=162

Men hvis manualer til hovedkortet forteller hvilke kabler fra kabinettet som skal hvor satser jeg på at det går greit da jeg tror MSI har god manualstøtte online. Så kan jeg endelig kvitte meg med det billige Q-tec kabinettet med Q-tec strømforsyning. :)

Takk for hjelpen alle sammen.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...