ragamuffin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hadde vært gøy med noen hundre stemmer, da hadde vurderingene blitt mer nyanserte og kanskje.. Tommy 6386589[/snapback] Foreslår at man kan få stemme så mange ganger man vil på et bilde Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Ja..det kunne bli en uendelig lang tråd. Løsningen måtte være at hver enkelt la ut sitt bilde i en egen tråd..men da blir det mange og lange tråder å holde styr på, og det blir nesten enda verre.. Tommy Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Foreslår at man kan få stemme så mange ganger man vil på et bilde 6386702[/snapback] Det blir vel litt problematisk...? Da kan man jo stemme så mange ganger en vil på sitt eget bilde, og da vinner den mest egoistiske eller den som er mest tålmodig... Lenke til kommentar
joostein Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Det er jo mulig å begrunne sine svar. Ser at det er en del i avstemmingstråden som allerede har sagt hvilket bilde som har fått deres stemme uten å gi noen grunn. En kan jo i første innlegget, oppfordre folk til å gi en begrunnelse til hvorfor de stemte som de gjorde i tillegg til å evt. komme med generell kritikk på de andre bildene. Da vil det nok bli noen tilbakemeldinger og jeg tror også mange kan lære mye av å begrunne sine stemmer. Endret 26. juni 2006 av joostein Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Foreslår at man kan få stemme så mange ganger man vil på et bilde 6386702[/snapback] Det blir vel litt problematisk...? Da kan man jo stemme så mange ganger en vil på sitt eget bilde, og da vinner den mest egoistiske eller den som er mest tålmodig... 6387889[/snapback] iiiiirrrooonniii Lenke til kommentar
eitp Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 My 2 cents: Jeg synes at vinneren ikke bare burde få velge nytt tema, men også være den som avgjør hvem som vinner konkurransen når han/ hun har valgt tema. Selvsagt synes jeg dommeren må grunngi valget. Kanskje bedømme de tre beste? Slik det er nå, kan det sikkert lett bli "synsing" - hvilket bilde er "penest" - uavhengig om det egentlig treffer tema. En vinner/ dommer tvinges til å tenke litt gjennom vurderingene sine. Tor Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 My 2 cents: Jeg synes at vinneren ikke bare burde få velge nytt tema, men også være den som avgjør hvem som vinner konkurransen når han/ hun har valgt tema. Selvsagt synes jeg dommeren må grunngi valget. Kanskje bedømme de tre beste? Slik det er nå, kan det sikkert lett bli "synsing" - hvilket bilde er "penest" - uavhengig om det egentlig treffer tema. En vinner/ dommer tvinges til å tenke litt gjennom vurderingene sine. Tor 6388043[/snapback] Jeg også var inne på samme tanke, men da med en jury. Synes det må være fler enn 1 person, hvis ikke blir det veldig subjektivt. F.eks. en jury av 3 personer? Topp 3? Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Da prøver vi første lynkonkuranse her på akam.AVSLUTTES SØNDAG 25. JUNI KLOKKEN 20.00! Denne helgens tema er : ARKITEKTUR Fra Caplex: arkitektur, byggekunst; omfatter utformingen av bygningskroppen, de indre rom, plassdannelser mellom bygninger og formgivning av parker og hager. Kan inndeles etter bygningens funksjon, f.eks. kirke-a. el. etter byggemateriale, f.eks. murstein, betong mv. Det er opp til deg å komme med en billedlig tolking av dette ordet. Vi gjør også ett forsøk på anonym innsending av bildene. Alle bildene som skal være med i konkuransen sendes til meg på følgende epostadresse: <= Fjerne Hvis noen foretrekker andre overføringsmetoder så kan jeg ta imot på msn. I mailen skriver du bildets tittel, samt ditt nick på forumet. Bilder som har vært postet tidligere eller som blir postet i denne tråden blir diskvalifisert. KUN mail/msn. Jeg vil deretter forsøke å få lagt ut bildene fortløpende i en tråd på bildekritikkforumet. Hvis noen moderatorer er uenig i plassering av tråder så gi lyd fra dere. Avslutter helgen med en poll der man stemmer på det beste bildet. Denne pollen varer i 7++ dager. Reglene er som følger: 1. Du må være fotografen bak bilde. 2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag. 3. Du står fritt til å tolke temaet 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAX 350KB 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 pixler. Diskusjon angående konkuransen og bildene tas i denne tråden. Premier er: 1. Berømmelse og total misunnelse fra andre medlemmer på forumet. Undertegnede vil ikke levere bilder til konkuranse da jeg føler meg inhabil med tanke på anonymitet osv . Forslag: Vinneren bestemmer neste tema. 6364011[/snapback] Hvor er bildene?!! - Fant dem! Endret 26. juni 2006 av Johannne Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Litt vanskelig å bedømme bilder, sånn teknisk. Men det var ikke vanskelig å velge spindelvevet til unnamed som egen favoritt. Det var det eneste som 'sa noe', synes jeg. Endret 26. juni 2006 av Johannne Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Her er bildene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=595293 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg også var inne på samme tanke, men da med en jury. Synes det må være fler enn 1 person, hvis ikke blir det veldig subjektivt. F.eks. en jury av 3 personer? Topp 3? 6388091[/snapback] Topp 3 i denne velger vinner i neste runde? Litt kjipt for dem om de ikke får være med kanskje? Jeg syns helt feil bilde er i ferd med å vinne (ingen vits i å holde det hemmelig - go Pimp my parkeringsautomat!), men er ikke sikker på om jury er løsningen, rett og slett fordi det må være nedtur ikke å få være med, og leit om de tre beste ikke kan komme med bilder. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Alle kan komme med bilder - slik som nå, men så er det vinneren (eller de tre første) fra SIST runde som kårer en ny vinner. Poenget med at det er tre som ikke kan delta i neste runde, er godt. Derfor synes jeg det kun er vinneren fra sist runde som kan avgjøre både nytt tema og vinner neste gang. På Dpreview (Canon-forum) holdt de på med det en stund - vet ikke om de gjør det fortsatt Jeg synes også Pimp my parkeringsautomat er et tøft bilde, men er arkitektur det bærende elementet? Tor Endret 26. juni 2006 av eitp Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg synes også Pimp my parkeringsautomat er et tøft bilde, men er arkitektur det bærende elementet? 6388540[/snapback] Jeg var litt i tvil selv, og mente vel først det var et urbant landskap, men så gikk det opp for meg at det er arkitektur. Det handler om hvordan byrommet lever, for å si det litt svevende... så ja, det er først og fremst arkitektur. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Flere gode bilder (tommel opp for kreativitet med bl.a. korthuset), men jeg gav min stemme til pyramiden. Den er teknisk superb, med et ryddig og spennende motiv. Det var det. Synd jeg ikke rakk å delta selv. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Pyramiden var det andre bildet jeg vurderte å stemme på, men alt i alt syns jeg PP-arbeidet ble litt for mye av det gode (HDR?), og Pimp er mer min greie... Selv om jeg ser at det i bunn og grunn er mer av et "flickr-bilde". Endret 26. juni 2006 av Anew Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Blir som sagt vanskelig dette her.. Det at folk kanskje stemmer på "det fineste bildet" istedenfor det som treffer temaet i konkuransen best. Kan jo som sagt si at han som vinner bestemme temaet og andre og tredje plass blir med som jury i neste del av konkurransen. Da kan såklart ikke disse legge inn bilder selv i neste del, men da blir de jo såklart med igjen i neste del der igjen. ved å gjøre det på denne måten så blir jo temaet vurdert bedre i bildene.. vi får vel prøve oss litt fram tenker jeg, og se hva som fungerer best etterhvert. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Uansett hva som blir løsningen virker det som om dette er liv laga. Regelmessige tevlinger som dette kan bli en finfin inspirasjon. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jepp helt klart Godt med en utfordring innimellom. Satt og tenkte ganske godt får jeg fikk tatt bildet Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Det stod mellom 3 bilder, men min stemme havnet til slutt på parkerinsautomaten. Ble litt fasinert over motivet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå