-Teddy- Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ett at min nåværende k500i blir mer og mer knirkete, mer og mer ustabil og jeg begynner å bli mer og mer lei den ene mp3en jeg får plass til på den har jeg kommet frem til at jeg _skal_ kjøpe meg en ny mobil. Jeg har for vane å skru av tastelåsen mens mobilen er i lomma og har litt lyst på en flipflapptelefon, aka kamskjell. Ikke bare fordi tastelåsen går av, men også fordi jeg syns det er artig å slenge opp toppen av telefonen slik som folka gjorde på film i gamle dager. ^^ Legger mye vekt på design. Tunge, store Z800 og P900 er f.eks ikke noe for meg. Jeg har hatt følgende mobiler i kikkerten, skriver på hva jeg ikke liker med de: W810i - Ingenting å utsette på annet enn knirking i piltastene og at det ikke er en klapptelefon. W300 - Dårlig skjerm og VGA kamera. W550i - Litt lite minne (256MB) og veldig dårlig kamera. Dårlig oppsett av knapper. Er heller ikke klapptelefon. Z530i - Dårlig skjerm og VGA kamera. Z520i - For lite minne (16MB), dårlig skjerm og VGA kamera. Jeg er jo en SE fan, men ser ikke ut til å bli tilfreds med noen av disse modellene. Eneste som egentlig hindrer meg fra å gå for W810i er at den hverken er en dreie eller klapptelefon. For de som vil se meg komme til et poeng: Jeg skal ha meg en ny telefon: Kamskjell (helst) Mp3 God minnekapasitet (relativt til telefonens bruksområde) Respektabelt kamera på minst 1,3MP (ikke W550i kvalitet) En god skjerm Godt design, ikke murkloss. (vet at det er subjektivt...) Jeg er villig til å se på telefoner fra andre produsenter enn SE. Er ikke spesielt glad i Nokia, de har et slikt "næringsdriverpreg" over seg alle sammen. Har fylt ut all info fra sticky i spoiler. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Funksjoner: -Kalender: Ja -GPRS: Ja -EDGE: Helst -Email klient: Helst Form: -Klapp -Vekt: maks 1Kg -"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke nødvendigvis Skjerm: -Helst 176 x 220 eller tilsvarende, ikke must. Pris: Ikke viktig i førsteomgang, ikke noen over 4k uten abb Skal ha Tele2 abb i tilfelle Diverse: -Merke: Gjerne SE, men er åpen for andre. Prøver å unngå Nokia. -Kamera: Ja -Videokamera: Ikke nødvendig -Symbian: Nei -Infrarød port: Denne eller blåtann -Blåtann (Bluetooth): Denne eller Infrarød -Internminne: Relativt til telefonens bruksområde. Minimum noen titalls MB. -Minnekort?: Helst -MP3: Ja -Radio:Helst -Triband: Ikke nødvendig -wLAN: Ikke ødvendig - Mulighet for GPS: Ikke nødvendig -Batterilevetid: Viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Mest telefoner, mange korte. Få SMS. Kjappe dokumentasjonsbilder. Ingen mp3 idag (bortsett fra ringetoner), men vil bruke om jeg får bedre mulighet. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 for å si det sånn: Ikke kjøp en flipptelefon, de har det lett for å knekke for å si det sånn.. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Nå kaller jeg kamskjell både for klapp og flippflapptelefon, snakker du om noe annet? Ser ikke for meg at de brekker med mindre jeg legger en opp-ned på et bord og trykker hardt på den.. Lenke til kommentar
constance Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg vil anbefale deg å kikke på a) BENQ-SIEMENS EF81 -flott skjerm -kamskjell -2 mp kamera -god kvalitet -mp3 spiller -plass til minnekort Her er testen: http://www.mobile-review.com/review/benq-s...s-ef81-en.shtml b) MOTOROLA V3i -stor og fin skjerm -kamskjell -mp3 spiller -plass til minnekort -mer Her er testen: http://www.mobile-review.com/review/motorola-v3i-en.shtml Jeg synes begge telefoner er stillige. Men som du sa, er det subjektivt. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
mental__ Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Om du kunne tenke deg å vurdere nokia, så sjekk ut 6131. 1,3MP, og skjermen er 240*320, med 16,7 millioner farger. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Enig, Mental. Jeg ville tatt en kikk på Nokia 6131. Har hatt den selv noen dager og er veldig fornøyd! Det står litt mer om den under "Rykter og nykomlinger". Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Enig med to forrige her. 6131 gir mye for en grei pris. Her finner du testen: http://www.amobil.no/tester/mobiltester/nokia_6131/26836 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Jeg har tittet litt på 6131, lest hele testen. Jeg får allikevel noen rykninger når jeg ser de to hendene på ytterskjermen. Nokia logoen. Telefonen. Egentlig er det ikke et problem at Nokia har laget telefonen, men jeg vet ikke om jeg falt helt for telefonen heller. En kombinasjon kanskje. Uansett, jeg hater den ikke, men jeg liker den ikke heller. Benq-Siemens og Motorola telefonene gikk heller ikke hjem hos meg, mest på grunn av utførelse og menyer. Jeg har tittet konstant på telefoner i det siste, og har pekt meg ut noen favoritter som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg videre med: Jeg sikler på LG Chocolate (KG800), W810i og W300. Jeg kom også borti W850i, men kan ikke finne noe stort av informasjon om den. Finnes dne på markedet? Jeg må inngå mange kompromisser når jeg kjøper mobil har jeg forstått. Jeg står heller ikke lenger 100% fast ved kamskjell, skyve eller dreie fungerer også. LG'en har litt lite minne. Den mangler radio og de siste teknologiske nyvinningene. Allikevel vet jeg ikke om jeg egentlig har behov for det. Den mangler også litt på batterikapasitet. Telefonen er jo en ren nytelse å se på, samt at byggekvaliteten er god.(?) Noen som har den, gimme info! W300 har dårlig skjerm og kamera. Telefonen er heller ikke videre pen å se på oppslått, men klappet sammen er den en liten gullunge. Mao jeg er forelsket, helt til jeg tar av den klærne... W810i har alt an teknologi jeg drømmer om, men trenger jeg alt? Det største minuset her er at telefonen er helt "plain", den får lett riper i skjermen og piltastene knirker.. W850i har jeg ikke funnet ut noe om. Kan noen hjelpe meg videre? Er det noen "ekstrea über ting" med noen telefoner som kan avgjøre det for meg? Stemmer alt jeg har funnet ut? Jeg setter byggekvalitet forholdsvis høyt. Endret 23. juni 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
qwang Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Her har du info om W850i. Ta en titt på Samsung E730. Eneste negative er det ikke-utvidbare minnet, og samsung sitt dårlige SMS-system Lenke til kommentar
espantoso Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Her har du en test om W850. http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-w850-en.shtml Det ser ut som den skal komme i både svart og hvit og den kommer på markedet i løpet av det tredje kvartalet. Du kan gjerne skjekke lanseringsguide for å få vite mer. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Selv synes jeg LG U890 ser fin ut. Du kan lese mere om den her Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 W850 er litt i overkant har jeg funnet ut, takk for linker. LG U890 falt ikke helt i smak, men skal se mer på den. Ellers er jeg blitt veldig opphengt i LG KG800 "Chocolate" telefonen. Den har akkurat det jeg trenger, men ikke noe mer heller. Litt plass til mp3, men ikke noen fullverdig mp3 spiller grunnet 128MB minne. Det holder allikevel til noen ringetoner og "gladsanger" jeg kan spille nå og da. Eneste jeg virkelig savner er radio, dette kommer visstnok i KG810 som også er kamskjell. Allikevel syns jeg ikke at KG810 var like "kul" som KG800, så jeg lurer på om jeg går for KG800 allikevel. Javaytelsen på telefonen er visst veldig dårlig. k500i scorte jo 3xx i ytelsestest mens KG800 scorer 7x. (Husker ikke eksakte tall). Noen som vet om jeg kan spille StowIt på telefonen? Det er et enkelt 2Dspill der man flytter rundt på noen kasser for å sette de på de rette plassene. Spiller det hver gang jeg må vente på noe. (Buss, kino, mat, etc.) Noen som skriker "vent på KG810 eller annen telefon i black series" e.l. til meg nå? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Eneste jeg virkelig savner er radio, dette kommer visstnok i KG810 som også er kamskjell. --- 6395059[/snapback] Nå er KG800 en slide telefon og ikke kamskjell da. Du skriver også i emnetittelen at du ser etter en telefon med godt kamera. De fleste telefoner med 2mp er bedre enn de med 1,3 eller mindre. Hva med en titt på V3x? God mp3-spiller med BRA utvendig høyttaler, stor høyoppløst (320*240) 2,2" skjerm. Den har dog ikke radio.. Men ellers har den 3g, utvidbart minne (opptil 1gb) og 64mb internminne, godt kamera, men ikke like bra som SE W8XX, K750 etc. Du virker også litt sær mht smaken din når du "ikke faller i smak" for designtelefonene som er nevnt tidigere, bortsett fra KG800 som ikke er spesielt bra bortsett fra utseendet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå