Koma Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg har en Axim X50v med en 5.5V USB billader. I tillegg har jeg en Qtek 8300 med som lader gjennom en mini USB. Denne bruker bare en ledning og kan lades opp vanlig med en USB kabel. Denne krever forresten 5.0V. Kan jeg lade min Qtek, som lades gjennom 5.0, på min 5.5V Axim billader? Vil den ta skade av det? USB billader Lenke til kommentar
oddity Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Prøv heller å spørre på forumet på smartmobil.no Sikkert noen der som veit det. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Å lade batterier med større spenning enn de er laget for er ikke heldig. Hvis du absolutt MÅ gjøre det en gang, så er det nok ikke krise hvis du ikke lader for lenge, men jeg hadde ikke basert meg på den løsningen... Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Mye rare svar her gitt. Men for å avklare litt, dagens strømforsyninger til mobiltelefoner er IKKE ladere, de er KUN strømforsyninger, selve ladingen er det mobilen som styrere. Standaren for USB sier at spenningen fra en USB port skal være mellom 4,5 og 5,25 volt. Det betyr at enheter som skal benytte seg av strøm fra en USB port hvertfall tåler såpass stor spenningsvariasjon, og i praksis en del mer. Så lenge laderen har en mini-usb plug og er beregnet på å gi strøm til en enhet som vanligvis ville fått strømmen sin fra en USB port skal det godt gjøres å ødelegge en annen USB enhet med denne. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Så lenge laderen har en mini-usb plug og er beregnet på å gi strøm til en enhet som vanligvis ville fått strømmen sin fra en USB port skal det godt gjøres å ødelegge en annen USB enhet med denne. 6396618[/snapback] Da har du ikke prøvd hardware fra Kina... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå