prozon_ Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 hvordan nullstiller jeg jumperen CCMOS1 på abit kx7 333? det står at jeg må slå av maskinen, inkludert +5v standby power. hva er denne standby poweren? er det batteriet, det er jo bare på 3 volt? dette står i manualen: "After updating your BIOS and before boot up, please clear the CMOS first. Then put the jumper to it's default position. After that, you can reboot you system and ensure that your system is working fine." Betyr det da at jeg skal starte maskinen med jumperen flyttet for så å slå av maskinen, flytte den tilbake når jeg er ferdig i CMOS-setup'en og reboote igjen?? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Dette er enkelt, antar du har funnet bryteren allerede, vis ikke les manualen. Du kobler ifra maskinen, strøm og hele greia. Flytt over jumperen, ikke bare ta den av, men sett den slik at den "kortslutter" de to andre pinnene (2 og 3, istedet for 1 og 2 som vanlig) Så venter du i 5 sekunder før du flytter tilbake jumperen. Da er cmos tilbakestilt. Du kan ikke starte pc'n mens jumperen er satt i til å kortslutte pin 2 og 3. Lenke til kommentar
prozon_ Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 skal batteriet og koples av da eller? Hva er den +5v standby power'n for noe? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Du trenger ikke ta ut batteriet hvis det ikke spesifikt står at du skal gjøre det. Jeg antar at +5v standby må være at pc'n skal være HELT avslått, og ikke stå i "hvilemodus". (dette sier seg litt selv da men) Som sagt, jeg er ikke 100% sikker på dette. Kan vanskelig tro at batteriet gir 5v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå