h-e-i Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Håper det er noen som kan hjelpe oss. Her om dagen fikk min svigerfar beskjed via mail at han måtte oppdatere sitt e-post program. Dette gjore vi men vi måtte ha en ny kode på e-posten. Vi fikk en ny kode, satt inn denne og alt virket greit, men dagen etter fikk min svigerfar en sms fra telenor om at det måtte være noe feil hos han siden maskine hadde prøvd å logge seg på så mange ganger og den greide det ikke. To dager etter dette kom det et brev i posten om at årsaken til dette var nok det med at det ikke var satt opp noe nytt passord i modem eller router. Når jeg skulle undersøke den tråløse routern til de viste det seg at de som hadde satt opp dette for han hadde satt et nytt passord men ikke skreve dette ned noen plass. Dermed måtte jeg til med kabel til et Topcom Xplorer 871 modem. På dette modemet lyste alt som det skulle men på nett kom vi ikke. Ringte telenor 05000 der de sa at forventa vente tid var 25 min men det tok 73 min før jeg fikk en dame i andre enden. Ho sa at det hadde stengt hans abonement siden det var en slik stor belastning for telenor sitt nett, men ingen hadde fått beskjed om at dette skulle stenges. Ho sa til meg at hvis jeg bare satte inn ledningen i modemet og nettverkskortet skulle at virke som normalt igjen hvis det ikke gjore det var det noen feil med daten hans. Virket det , nei. Da kommer mitt spørsmål kan noen hjelpe og få dette opp å gå igjen?? Han har Topcom Xplorer 871 modem og SMC 2804 WBR router. Jeg har sittet der å prøvd å finne ut av dette noen timer men det er ikke så mye jeg kan om dette så videre har vi ikke kommet. Hadde ikke lyst til å sitte å høre på kurt Nilsen i nye 73 min ved å ringe telenor å få beskjed om at det er noe galt med maskinen. Har vært inne på online.no og lest litt der men fikk ikke tingene til. Dette nettverke var satt opp tråløst så hvorfor jeg ikke kommer inn når jeg bruker kabel forstår jeg ikke. Prøvde også å sette inn CD platen han fikk med abonementet men når jeg var ferdig der fikk jeg bare en feikode (01EM5A06) men damen på 05000 sa aldri hva dette betydde. Håper noen har tatt seg tid til å lese dette innlegget og kan hjelpe oss med å få satt dette opp igjen. Helge Endret 23. juni 2006 av h-e-i Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Du får starte i den ene enden Med Topcom routermodem. Jeg er ikke sikker på om dere skal bruke bridged mode (a'la modem) eller routermodus. Førstnevnte er best hvis man skal åpne porter for spill, ip-telefoni eller lignende.) Koble PC rett i Topcomboksen (routermodus) og se om du får logget deg på nett. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...m-oversikt.html Skal du bruke bridged modus så må påloggingsdetaljene legges i routeren som er koblet etter bridgemodemet. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Når du snakker om nytt passord på tråløse routern, hvilket passord snakker du om da? Det som Telenor har driti seg rett ut på er å stenge abonemanget, dette ville jeg påklaga å få refundert den tiden han har vært nede samt 73 min i tlf. Det er ikke et urimelig krav syns jeg. Telenor skulle ha ringt svigefaren din og sagt ifra før de stengte linja. Oss som kunde har KRAV på å vite hva som skjer med de tjenestene vi betaler for. Det som kan ha skjed er at modemet eller routeren som sitter med oppkoblingen til Telenor har feil passord, altså det gammle. Det du skal gjøre er å bytte passordet. Da skal alt være bra igjen. Det som har skjed siden han merket dette seinere er sikkert at linja har detti ned og kommet opp igjen i mellom tiden og da prøver den med det gammle passordet som er feil. Vis TELENOR har så dårlig nett som de sier til deg at de har stengt linja pga. belastning av nette får dem se til H....... å pakke samme å dra til ditt pepperen gror syns jeg. Den belastningen det tar med å sende passord å brukernavn til Telenor og for å koble opp linja er VELDIG liten, kanskje så liten at du nesten ikke kan måle det. Du behøver ikke å bruke CD'en vis det er XP han har, dette skal skje automatisk eller du må kjøre en wizard på internett oppkobling. Det som hun sier med å sette linja fra modemet å rett i PC'en kan funke det men det er det Telenor bruker som unnskyldning for de problemene de har, har fått den beskjeden jeg også pga. at linja datt nedd VELDIG ofte, de skyldte også på at feilen var hos oss. Dette klaga vi på og etter 6 - 8 mnd. med klaging fant de ut at det var galt med kablen i gata, den tålte ikke mer en 2 MBit linje til oss. Vi ble oppgradert til 3 MBit på dette tidspunktet eller no. Linja ble satt ned til 2 MBit fra Mars da feilen ble funnet. Vi ga Telenor sjangse med å si at de kan bytte kablen, noe de hadde tjent med. Vi sa også ifra at vi har fått tilbud fra UPC som annen levrandør til dem (dette er 1 1/2 mnd siden). De gjorde ingen ting med saken. Så vi bestemte oss for å skifte til UPC siden de kom med et godt tilbud, gratis etablering for TV, telefon, og Internett (mye bedre linje). Etter dette ble gjort kom Telenor å skiftet kablen i gata, ca. 4 dager etter bestillingen var levert inn til UPC. Det er til å le av hvordan Telenor driver. De har mistet hele gata som kunder nå siden det er flere kunder som hadde samme problem som de ikke ville fikse. Tapte masse penger på en kabel bit på totalt 200 m. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Takk for svarene. la7dfa-com, dette modemet er levert etter 19 mars 2004 så dette skal fungere som router, i følge Telenor. Når jeg følger manuelt opp sett av Topcom skal jeg skrive inn http://10.0.0.254 men den siden finner den ikke. Her stopper min kunnskap Micro80, jeg tenker på det passordet som legges inn i routeren sammen med brukernavn ([email protected]). Denne saken med at Telenor bare stenger abonementet og at man må sitte i 73 min å vente på svar skal de få et nokså klar brev om, så vi får se hva de gjør med denne saken. Personli har jeg ingen abonemet hos Telenor lengre og det skylles kundebehanlingen jeg personlig har fått hos de. Helge Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hmm, er det forandret noe på TopCom da? Er det ikke bare å forandre passordet på SMC'en din, for det er vel den som lager oppkoblingen, er det ikke? Hva er IP'en på dit lokale NIC som du prøver å koble deg til med? Er det IP fra en DHCP som du har der eller? Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har ikke forandret noe på Topcomen men om det har blitt noe forandringer der vet jeg ikke. Jeg trodde det var bare å gå inn og forandre passordet i SMC`en men det har jeg gjort men jeg kom ikke på nett for det om. Det siste du spør om ligger litt for høyt for mine små kunnskaper innen dette feltet Takker for hjelpen, Helge Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Nå kommer vi på nett vi kabel, fikk et nytt passord fra Telenor Kommer nytt spørsmål lengre oppe takk for all hjelp så langt. Mvh Helge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå