PelleP Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg skal kjøpe mobil til minn sønn som er 8 år. Er det mulig å låse mobilen slik at det kun er mulig å ringe bestemte nummer? Er det noen som har forslag på en brukervennlig telefon som ikke har så mye dilldall. (Burde helst ikke har spille eller kamera) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 hvor mye penger har du tenkt til og legge i telefonen ? Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 hvor mye penger har du tenkt til og legge i telefonen ? 6363652[/snapback] Minst mulig, den bør ikke være noe som noen ønsker å stjele. Helst så kunne jeg tenke må å kjøpe en brukt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jeg tror alle de større selskapene har muligheter for stenging av utgående samtaler til alle nummere utenom de du bestemmer (til foreldre, 110/112/113), samme med sms. ang. telefon ville jeg kjøpt en av de billige drittelefonene til nokia. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hva med Nokia 1101? Den er rimelig og ikke altfor utsatt med tanke på tyveri... men hvorfor gi en 8-åring mobil i det hele tatt? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jeg tipper pelle tenker på sikkerhet, mulighet for å ringe herr pappa hvis en ukjent kar gir ungen godteri... Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Hva med Nokia 1101? Den er rimelig og ikke altfor utsatt med tanke på tyveri... men hvorfor gi en 8-åring mobil i det hele tatt? 6363728[/snapback] Jeg synes at det er greit at han kan ringe dersom det skulle være noe, og at jeg kan ringe ham. Etter hvert så må han begynne å gå til og fra Skolen selv og jeg vill gjerne vite om han har kommet godt frem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Høres ut som en fornuftig pappa hvertfall. Den mobilen jeg linka til over er så enkelt man kan få en telefon, man kan desverre ikke sperre for å ringe noen nummer, men det er det jo nesten kun de dyreste med tilleggsprogrammer som kan. Tenk hva vi gjort for bare 6-7 år siden... da sendte man unger aleine til skolen og på stranda med en lærer, men nå skal man kontrollere alt med en telefon. Såklart en ekstra sikkerhet, men har teknologien overhånd? Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 bor i oslo du eller? å kjøpe mobil til en gutt på 8 år er jo så tåkelagt at jeg ikke klarer å ordlegge meg en gang. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Nokia 1101 Nokia 3120 Sony Ericsson z300i Alle disse er 1000 eller under, uten noe abonnement. Regner med du vil ha kontant som du kan ha god kontroll på på mobilen. Du kan jo ellers vurdere å kjøpe en brukt telefon? Får mange veldig billige brukt, på for eksempel bruktmarkedet her eller QXL Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 bor i oslo du eller? å kjøpe mobil til en gutt på 8 år er jo så tåkelagt at jeg ikke klarer å ordlegge meg en gang. 6363950[/snapback] At du ikke klarer å ordlegge deg har nok ikke noe med saken å gjøre... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er ikke mange årene siden unger gikk flere kilometer til skolen mutters alene, og ikke hadde mulighet til å la høre fra seg før de kom hjem igjen på ettermiddagen. Ikke for å være frekk, men du virker kanskje litt vel bekymret? Endret 23. juni 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Høres ut som en fornuftig pappa hvertfall. Den mobilen jeg linka til over er så enkelt man kan få en telefon, man kan desverre ikke sperre for å ringe noen nummer, men det er det jo nesten kun de dyreste med tilleggsprogrammer som kan. Tenk hva vi gjort for bare 6-7 år siden... da sendte man unger aleine til skolen og på stranda med en lærer, men nå skal man kontrollere alt med en telefon. Såklart en ekstra sikkerhet, men har teknologien overhånd? 6363915[/snapback] Strengt tatt kan jo ikke mobilen hindre at det skjer noe med gutten, men men det føles litt tryggere. Så lenge jeg vet hvor han er og at han har det bra så slipper jeg å uroe meg. En diskusjon om teknologien har overhånd kunne sikkert ha gjort denne tråden litt mer spennende, men det er feil forum.... Takk for tipset, men det blir faktisk litt dyrt alikevel. Jeg får prøve å få tak på en brukt. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Det er ikke mange årene siden unger gikk flere kilometer til skolen mutters alene, og ikke hadde mulighet til å la høre fra seg før de kom hjem igjen på ettermiddagen. Ikke for å være frekk, men du virker kanskje litt vel bekymret? 6368815[/snapback] Jo, jeg er litt vel bekymret, men det er slik jeg er, desverre! Det er fortsatt noen foreldrer som er nødt til å la ungene gå hjem alene, det klarar en 8-åring helt fint! I hvert fall så lenge det ikke skjer noe... At gutten har en mobil slik at han kan kontakte oss dersom det skulle skje noe kan vell ikke være feil!? Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Heller for mye bekymret enn for lite. Men hvorfor skal du låse alle andre numre? Slik at han ikke bruker opp alle pengene på den? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 er vel ganske greit å sperre sånt også, ikke mange 8åringer som har vett mellom ørene vet du. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Heller for mye bekymret enn for lite. Men hvorfor skal du låse alle andre numre? Slik at han ikke bruker opp alle pengene på den? 6369032[/snapback] For at han skal få ha den i fred. En telefon som ikke er vert noe og som man ikke kan ringe andre enn Oskars mamma, pappa, onkel og morfar har ikke noen interesse for noen annen. Dessuten skal han selvsagt ha kontantkort. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 herregud folkens, hvor mange av dere har selv barn? dere er vel barn selv? 7-8 åringer fløy ikke ute om kvelden for tjue år sia, og for 25 år sia når jeg var 7 år var det andre tilstander enn nå! jeg kjøpte nokia 3120 til min 7-åring, det er utrolig bra å ringe å be han komme hjem når han må hjem. han har bare mobilen med ut etter skoletid. før han fikk den var det MYE kjøring å leiting etter han. har automatisk tastlås på og tele2 abb. ingen sperrer. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 http://www.newmobile.nl/eur/en/phone.php?phone_id=12c9b92 Dette er mobilen for sønnen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå