nekronos Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei... Har et irriterende problem med linux, når jeg har 2 disker kolbet til; en S-ata og en IDE, linux er på IDE hdd-n. Under oppstart av hvilket som helst distrubsjon så klarer den ikke å "montere root file syste" MEN! når jeg har bare IDE hdd-n eller bare S-ATA disken koblet i, så fungerer det helt fint ... Har stilt dette spørsmålet før uten å få noe skikkelig svar som sier hva som er galt, eller hva jeg gjør feil. Tror ikke det har noe med Hardware å gjøre, har brukt den før med linux,,, har et MSI 865PE Neo-2v hk, i bios kan jeg velge hvilke hardisker som det skal være koblet til og hvilke som ikke ska, kan også velge mellom en rekke ting feks: "native mode/legacy mode" osv osv.. Jeg har rett og slett ingen anelse hva som feiler skiten, hvis noen har en løsning/svar så blir jeg kjempe glad :!: Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Høres ut som du roter med plassering av hardiskene. OS'et forventer alltid å finne hardisken/partisjonen på samme plass. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 det er ikke nødvendigvis tilfelle hvis filsystemene har en label eller du kjører lvm Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Fant ut at man må spesifisere hardiskene i BIOS Slik at linux finner dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå