lavendel Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Flørter med tanken på å kjøpe Canon EOS 350 D. Er litt sånn Canon tilhenger jeg da, av uviss grunn. Cluet er at jeg elsker å ta bilder, men kan så altfor altfor lite. Spørsmålet mitt er følgende: Ville du kjøpt 350 D med 18-55 mm, eller kun kamerahus ? Har en sigma 28-80 mm fra før... Er det i det hele tatt noe særlig billigere å kjøpe kun kamerahus? Lenke til kommentar
Leema Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Vær så snill, les trådene nedover i forumet! Søk knappen er til for å hjelpe! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Kjøp kit objektivet som du får med for noen få hundre mer enn huset. De hundringsene er det verd. Når du får spart litt kjøper du det et dyrere objektiv dersom du ser 18-55 sine svaketer og det ikke er godt nok for deg (ikke for alle andre som surfer rundt på nettet) Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Køb med kit - du kommer til at savne 18-28 mm uden. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Kjøp kit. Siden selve objektivet bare koster et par hundre kroner, så koster det ingenting å beholde det som backup i fremtiden. Du kan også bruke det i situasjoner der du er redd for din bedre normalzoom. Bruk evt ekstra kroner på en bok, f.eks. Digital foto i praksis, eller den boken av Hedgecoe. Lær deg en del basiskunnskaper (det tar en liten stund) mens du bare bruker kitzoomen, og kjøp deg en bedre normalzoom når du føler at du begynner å få tak på ting som eksponering og komposisjon. Det er ganske sikkert at du helst ønsker å glemme de bildene du tok den første tiden, så det kommer neppe til å føles som et tap at de ikke er skikkelig crispe. Edit: Det er forøvrig helt riktig at du burde søke litt i forumet. Dette temaet har vi debattert flere ganger de siste dagene, og flere tråder på første side omhandler akurat samme tema. Endret 22. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå