Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har en minnepenn som man kan sette en kode på en del av. til dette trengs et program som heter disc partition der du må sette inn en koden. jeg trenger et schript som starter dette programmet og hvis mulig setter passordet inn automatisk. kan noen hjelpe meg med å lage det... er ganske fersk på dette :blush: selv om jeg prøver meg fram. ;)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo søke litt i hjelpefilene å prøve å finne syntaksene til programmet (keyword = command line) hvis du finner noe slikt så skal man nok få ordna deg et skript! (legg merke til stavingen :) )

har du erfaring med DOS?

6363573[/snapback]

har rota litt i shutdown kommandoen, copy og del, men ellers ikke no særlig.

så det du forteller om syntaks og hjelpefiler sier meg i grunn lite, men jeg er ivrig etter å lære... ;)

Lenke til kommentar

Mange programmer som har støtte for kjøring via DOS har funsjoner som kan kjøres via syntakser fks

[programmet] [syntaksen]

del *.*

Programmet del starter opp og ser om noen bruker en syntaks til programmet og hvis det utfører handlingene utfra syntaksen.

Men hvis programmet ikke støtter dos syntakser så ser aldri programmet om det er noen syntakser som følger med i oppstarten. Og da blir det fryktelig vanskelig å lage et skript.

men det skal sies at det er mange skript språk å velge blant og jeg har nesten bare erfaring med dos. Mulig det er letter med andre språk. som fks vbscript og power shell

ms dos hjelp

Lenke til kommentar
Mange programmer som har støtte for kjøring via DOS har funsjoner som kan kjøres via syntakser fks

[programmet] [syntaksen]

del                  *.*

Programmet del starter opp og ser om noen bruker en syntaks til programmet og hvis det utfører handlingene utfra syntaksen.

Men hvis programmet ikke støtter dos syntakser så ser aldri programmet om det er noen syntakser som følger med i oppstarten. Og da blir det fryktelig vanskelig å lage et skript.

men det skal sies at det er mange skript språk å velge blant og jeg har nesten bare erfaring med dos. Mulig det er letter med andre språk. som fks vbscript og power shell

ms dos hjelp

6367791[/snapback]

ok :ermm: hvis det hjelper kan jeg sende deg programmet via e-post?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...