znabel Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Lurer på å kjøpe meg et "avlastningskamera", og har havnet på at jeg ønsker meg IXUS. Ser på både 750 og 800. Etter det jeg kan se har 800 dårligere oppløsning enn 750. 800 er dog nyere, og jeg har vanskelig for å tro at man gir ut et "dårligere" kamera som etterfølger. Håper noen kan svare på hva som er forskjeller, hvilket kamera som er "best", og hvilket jeg bør velge å kjøpe. Takk Lenke til kommentar
glosi Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Lurer på å kjøpe meg et "avlastningskamera", og har havnet på at jeg ønsker meg IXUS. Ser på både 750 og 800. Etter det jeg kan se har 800 dårligere oppløsning enn 750. 800 er dog nyere, og jeg har vanskelig for å tro at man gir ut et "dårligere" kamera som etterfølger. Håper noen kan svare på hva som er forskjeller, hvilket kamera som er "best", og hvilket jeg bør velge å kjøpe. Takk 6362869[/snapback] Ixus 800 IS har for det første optisk bildestabilisator, det vil si at du kan da bilder uten blitz i dårligere lysforhold enn på 750 og fortsatt få et bra bilde som bevarer stemningen slik du ser den. Ixus 800 IS har fått en større bildebrikke, forhåpentligvis vil dette føre til mindre støy. Du har 4x optisk zoom på IXUS800IS og 3X på 750. Og nok en gang, antall megapiksler har SVÆRT lite å si for hvor gode bilder du tar. Bildene tar bare mer plass ved høy oppløsning. Svært få skal ta bilder i H&M format for å henge opp langs motorveien. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Faktisk, glosi, så har Ixus 800IS en mindre bildebrikke enn Ixus 750, men blant annet fordi de har gått ned på antall megapixler, ser det ut til at de bevarer den gode bildekvaliteten. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 var litt usikker når jeg skrev akkurat det, husket det var noen forandringer på bildebrikken, men gadd ikke dobbeltsjekke og synes det var rart hvis den hadde blitt mindre. Sløvhet straffer seg med andre ord:) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Sløvhet straffer seg med andre ord:)6442154[/snapback] Du er ikke den første som har opplevd det Er enig i at det er litt rart at de har gått ned i størrelse, men det er vel for å spare penger når bildebrikken uansett blir bra nok til å kunne konkurrere mot andre kamera i samme klasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå