Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe for å fiffe opp en gammel pc?

Heisveis

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

For et nydelig forum.

Jeg lurer på om noen kan være så ærbødig å anbefale meg hva som er best å kjøpe for å gi en antikvarisk

Intel P3 533 mhz , 133 bus 128 mb ram og matrox g400, SB live, 120 gb WD harddisk nytt liv?

Er det cpu, ram eller skjermkort?

Bruker den til spill, musikk programmer (som lagger fælt) og litt grafikk.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-13 13:07, skrev Heisveis:

Jeg lurer på om noen kan være så ærbødig å anbefale meg hva som er best å kjøpe for å gi en antikvarisk

Intel P3 533 mhz , 133 bus 128 mb ram og matrox g400, SB live, 120 gb WD harddisk nytt liv?

Er det cpu, ram eller skjermkort?

ram er iallefall råbillig for tiden, så en eller to 512mb-brikker burde gjøre ting litt raskere. det er den billigste oppgraderingen du kan gjøre.

430,- for en 512mb brikke på komplett.no

hvis du skal ha raskere cpu, ville jeg like gjerne spandert på meg et p4/xp ddr-system. p3-cpu'er er dyrere enn p4, og du skriver ikke noe om du har slot1 eller fcpga-hovedkort.

demobrukt p4-hovedkort, northwood 1.8ghz + 512mb ddr-ram kommer på rundt 3000,- på komplett.no

demobrukt amd-hovedkort, xp1700, 512mb ddr-ram kommer på litt over 2200,- på komplett.no

og, litt avhengig av hvor mye du spiller og hvor krevende spillene er, kan du slippe unna med et geforce3 tix00. siden gf4 ti4200-kort ligger på rundt 1300kr for tiden, burde du kunne plukke opp noen gf3-kort for 6-700kr.

og vips, så har du en brillefin maskin. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...