Gå til innhold

Server og nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå fått satt opp en ny server, og skal ha tre clienter som kjører mot denne. OS'et på serveren er Windows server 2003 (smart business server).

Problemet mitt er at det innebygde systemet for å koble clientene sammen, fungerer ikke på alle clientene, og derfor lurte jeg på om noen visste om et slik program der man kan ha kontroll over all aktivitet fra clientene på serveren. Man må kunne logge inn mot serveren. Det var et slikt system på skolen før, noe jeg ikke helt klarte å få navnet på, men det var noe med Novell.

Noen som vet om noe slike clientprogram og serverprogram?

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå fått satt opp en ny server, og skal ha tre clienter som kjører mot denne. OS'et på serveren er Windows server 2003 (smart business server).

Problemet mitt er at det innebygde systemet for å koble clientene sammen, fungerer ikke på alle clientene, og derfor lurte jeg på om noen visste om et slik program der man kan ha kontroll over all aktivitet fra clientene på serveren. Man må kunne logge inn mot serveren. Det var et slikt system på skolen før, noe jeg ikke helt klarte å få navnet på, men det var noe med Novell.

Noen som vet om noe slike clientprogram og serverprogram?

6362797[/snapback]

Det er sikkert small business server du har, og det du tydeligvis sliter med er å melde klientene inn i domenet. Det skulle ikke forundre meg om du da sitter med en Windows XP Home edition, for denne har såvidt jeg vet ikke mulighet for å være medlem av domener. Det du i så fall trenger er enten å opprette brukere med samme brukernavn og passord på domenekontrolleren som på klientene, evt å oppgradere klientene til Windows XP Professional.

Hvis ikke dette er problemet: Hvilket operativsystem har klientene?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg antar at du mener en Windows 2003 Small Business Server og at du har problemer med å legge til klient PCer. Den riktige måten å gjøre dette på er å starte Server Management. Klikk på Home page. Da får du frem menypunkter for å legge til brukere (Users) og for å legge til PCer (Computer). Fra User menypunktet kan du legge til en ny bruker for også og tilordne en PC til denne brukeren. Under menypunktet Computer kan du legge til en PC og tilordne denne til en bruker. Det finnes Wizarder for begge deler i Server Management panelet.

Dag Staale Jenssen :)

http://smallbizserver.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...