Heisveis Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei godtfolk! For et nydelig forum. Jeg lurer på om noen kan være så ærbødig å anbefale meg hva som er best å kjøpe for å gi en antikvarisk Intel P3 533 mhz , 133 bus 128 mb ram og matrox g400, SB live, 120 gb WD harddisk nytt liv? Er det cpu, ram eller skjermkort? Bruker den til spill, musikk programmer (som lagger fælt) og litt grafikk. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
master chief Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 jeg har noe av det samme du har: en p3 800mhz og har 384mb sdram og et ganske utdatert tnt2 kort. jeg synes egentlig at en helt ny pc er det som trengs, men jeg har ikke fullt så mye penger akkurat nå. Hvor mye penger har du tenkt til å bruke? Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Litt mer RAM er alltid den greieste og billigste måten å "fiffe" opp en gammel PC på. Men jeg vet ikke hvilke spill du skal spille. Nyere spill vil nok maskinen din slite med ja. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 harddisken kan du beholde Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Kjøp deg et GeForce4-kort og litt mer ram. Et hovedkort hadde gjort pc'en din mye raskere, spesielt med en ny prosessor. Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 er ikke det en hel PC egentlig......? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 13:06, skrev Heisveis:Er det cpu, ram eller skjermkort?Bruker den til spill, musikk programmer (som lagger fælt) og litt grafikk. CPU: en større P3 koster flesk = økning gir lite effekt pr. krone. RAM: mer PC133 ram vil du kun ha bruk for på dette hovedkortet, men ei 128mb-brikke koster lite og gir mye bedre romslighet/ ytelse. Skjermkort: opplagt førstevalget - både fordi du spiller, og det kan settes over i en evt. ny pc. ...siden du er vant til Matrox' visuelle kvalitet, gå for et ATI-kort ( f.eks. et Radeon 9000 Pro 128 mb ) :smile: Lenke til kommentar
bob_kaare Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 d spørrs akkurat hvor mye du bil bruke.. du kan altids finne et brukt geforce 4 mx kort der ute, å noe brukt ram, men d r begrenset hvor lenge d holder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå