Matsemann Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hai hai! Får man utnyttet tokjerneprosessorer i XP? I både home og pro? Trodde egentlig jeg visste dette, men så begynte en fyr i klassen å si at man ikke får utnyttet tokjerneprosessorer i XP. Skal ikke kjøpe noen altså. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ja.. Tokjerne prossesorer får du utnyttet i xp, hvertfall i pro, home edition vet jeg ikke da jeg har pro Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Ja.. Tokjerne prossesorer får du utnyttet i xp, hvertfall i pro, home edition vet jeg ikke da jeg har pro 6362700[/snapback] Og MCE er bare et program til pro, så om man har mce får man utnyttet det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 om man får "utnyttet" dual core har mye mer med hvilke programmer du kjører enn Operativsystemet. Windows XP Home støtter dual core (men bare en prosessorsokkel), mens XP PRo støtter 2 fysiske CPU'er (altså opptil 4 kjerner hvis du setter på to dualcore CPUer) Det Operativsystemet gjør er å stille ressursene tilgjengelige for programmene. Det er programmene som må kodes slik at de tar hensyn til at du kanskje har 2 eller flere CPUer i systemet ditt. Det har lite med operativsystemet å gjøre. Selvsagt vil en dual core hjelpe på opplevelsen med programmer som ikke støtter dual core også, ettersom resten av systemet som regel vil ha masse kraft å gå på selv om den ene kjerna er opptatt med ett program som krever mye... Om MCE har dual støtte er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Om MCE har dual støtte er jeg usikker på. 6362842[/snapback] Men MCE er vel bare et program over PRO, slik at MCE har dual-core støtte?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Ja, men spørsmålet er om MCE tar i bruk dual core for ekstra ytelse (dog er jeg usikker på hva MCE skulle trenge den ekstra ytelsen til (den jevne dual core CPU er vel mer enn god nok til å drive det på bare en av kjernene). At du kan kjøre MCE på en dual core CPU er hevet over enhver tvil. Men spørsmålet er om MCE vil holde seg til å bare bruke en CPU eller ta i bruk den andre også. Jeg antar at det ikke er skrevet for å ta i bruk dualcore CPU. Men det er bare min antagelse. Endret 24. juni 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Mkei, takk. Naboen kommer vel ikke til å kjøre MCE uansett, men Dell skulle ha 500kr ekstra for å endre MCE til PRO eller Home Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Naboen kommer vel ikke til å kjøre MCE uansett, men Dell skulle ha 500kr ekstra for å endre MCE til PRO eller Home 6373579[/snapback] I'ts easy as Dell Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Naboen kommer vel ikke til å kjøre MCE uansett, men Dell skulle ha 500kr ekstra for å endre MCE til PRO eller Home 6373579[/snapback] I'ts easy as Dell 6375420[/snapback] Rimelig teit gjort av dem, ta 500kr for å nedgradere OS Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Helt enig, det er utrolig tragisk å ta 500kr for å få nedgradert os'et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå