Patience Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Som overskriften sier, så opplever jeg følgende hastighetsforskjell mellom bruk av kabel VS trådløs ruter.. Er dette normalt? KABEL TRÅDLØST ..med G-mode så vel som mixed.. Det er jo et enormt hastighetstap. Har forsøkt to forskjellige rutere fra to forskjellige fabrikanter så det er ikke der problemet ligger.. Noen erfaringer? Nettverkskort og ruter er av samme fabrikant og av typen LINKSYS WRT54G Endret 22. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Kan jo ha noe med signalstyrken på det trådløse.. Om singnalene blir hindret av noe så sier det seg selv at hastigheten også synker Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Neeh, trukke det du.. Endret 22. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Ikke forundret. Mine erfaringer er at trådløse forbindelser, også med g, ofte ikke klarer mer enn den hastigheten du har. (edit) 15 - 25 % av oppgitt er vanlig hastighet. Endret 22. juni 2006 av Bolson Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Beklager, har endel erfaringer med trådløst nett selv, og det er betydelig dårligere enn kablet. Selv om du har en relativt "heftig" router med mimo og alt som er stas. Har en relativt dyr trådløs router selv - som banker de fleste andre routere - men foretrekker likevel 100mbit kablet nett. Blir dog gbit nettverk senere, routeren takler det fint så lenge det er snakk om kabel. Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Beklager, har endel erfaringer med trådløst nett selv, og det er betydelig dårligere enn kablet. Selv om du har en relativt "heftig" router med mimo og alt som er stas. Har en relativt dyr trådløs router selv - som banker de fleste andre routere - men foretrekker likevel 100mbit kablet nett. Blir dog gbit nettverk senere, routeren takler det fint så lenge det er snakk om kabel. 6363065[/snapback] helt enig bedre med kablet har mimo bruker det nesten aldri Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 WRT54G(L) har en maksimalhastighet på 14Mbit hvis du en avstand på få meter, så resultatet du oppnår stemmer nok bra med virkeligheten. Pass på å mål flere ganger på hw.no forresten. Jeg målte alt fra 11 til 17Mbit på min 17Mbit linje... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Jeg sitter på et trådløst nettverk nå og hos meg er hastigheten som det skal. Har to etasjer mellom PC'en og routeren. Edit: Tok hastighetstesten til hw.no nå og fant ut at min nedlastingshastigheten var 4000 kbits/sekund, men jeg har et abbonement som skal være 2000 kbits/sekund Sikkert noe som ikke er slik som det skal hos telenor nå Endret 22. juni 2006 av chs89 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 He he, heldiggrisen Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Når eg kopierer fra server som er kablet til lapptop med 54 mbit w-lan så får eg mellom 1 og 1,5 Mbyte\sek. Du har 1,25 så det vil eg si er normalt. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Men jeg fatter faen ikke hva det er som er så forbarska galt her.. Det er en 54 mbits ruter? Den må da vel kunne takle 10 mbits? Hvis ikke så er det ikke noen 54 mbits ruter...? Nå er hastigheten med kabel 10 mbit.. og med trådløst 5 bmit. Det er jo sinsyke 50% tap.. Jeg har prøvd ALT i flere dager nå.. Det er simpelthen IKKE mulig å få noe hastighet på saken. Den er ALLTID 50% av kablet hastighet. Det eksisterer ikke den instillingen jeg ikke har testa nå.. Hva i huleste heiteste skal jeg gjøre? Det er jo latterlig at det ikke skal være mulig å få en akseptabel hastighet selv når kort og ruter står 1 meter fra hveradre? Ja til og med rett ved siden av hverandre.. Har testet 2 nettverkskort til og med.. Nå har jeg en 108 mbits nettverkskort.. Jeg blir bare så helt for jævlig frustrert over at det ikke skal være noe i datamaskinenes verden som kan oppgis med de verdier det faktisk kan oppnås. Og ikke slik at man må ha abonnert på PC-world for å ha fått greie på av produsentene lyver? Skal jeg levere ruteren tilbake? Vil det være noen ide å gå for en større ruter? Hva faen skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Det kan være mye rart som hindrer den routeren din, selv om du får 97 % på connection strength. Siden du sier 54 så antar jeg at det ikke er noen SuperG teknologi aktivert der, det kan av og til lage problemer. Jeg kan få opp i 2MiB/s fra det trådløse nettet her, men det er ingen andre på samme eller nærliggende frekvens i området. Har du sjekket om det er det hos deg? Netstumbler kan hjelpe deg med å finne ut hva som fins runt deg. Som en god retningslinje skal det være minst 3 kanaler mellom alle basestasjonene som overlapper dekningsområdene til hverandre for å hindre forstyrrelser. Edit: Du kommer ikke til å tjene mye på å kjøpe en ny router nå, de færreste vil kunne levere noe særlig mer enn den du har nå. Vent heller til 802.11N utstyret kommer, de skal visstnok kunne levere over 100mbit i reell utnyttelse (yeah right), og kommer ihvertfall til å være betydelig raskere enn det som er tilgjengelig på markedet nå. Endret 1. juli 2006 av Wraith Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 OK! Takk for godt og utfyllende svar :-) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Resultatene her er helt normale, i den forstand at et 54Mbit standard trådløst nettverk veldig ofte ikke klarer så høy hastighet i praksis. 54Mbit er den teoretiske maksimumsgrensen for utstyret, men i praksis vil det ikke komme i nærheten en gang. 10Mbit i praksis vil jeg si er rimelig normalt å oppnå. Du kan dog prøve å forandre frekvensbåndet som ruteren sender på og teste hastigheten et par ganger på hver frekvens. Sansnyligvis finner du ut at en av frekvensene gir bedre resultater enn de andre, og du kan skvise litt mer ut av nettverket. Og jeg sier det bare... selv om signalstyrke står på "høy" eller 97% eller hva det nå er, så betyr ikek det nødvendigvis at alt er i orden. SLike indikatorer er meeeeget grove, og er bare ment som en røff pekepinn. Alt i alt vil jeg si at den haqstigheten du oppnår faktisk er rimelig bra for å være et trådløst nettverk. Forresten patience, betyr dette at linjen din ble fikset nettopp da eller? =) -Stigma Endret 1. juli 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå