The Stig Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Heisann. Husker for en stund tilbake, nærmere bestemt dagen etter at XP64 ble sluppet at jeg innstallerte nettopp XP64, med senere stor skuffelse. Grunnen da var så og si ingen drivere, store kompabilitets problemer når det gjaldt ca alt og ingenting osv. Så det jeg lurer på, hvordan er det i dag? Vil gjerne høre fra noen som bruker XP64 fast, til hverdagslige oppgaver. I tillegg er jeg veldig intressert i å høre hvordan det fungerer med spill, film ol. Mvh Stikk. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Heisann. Husker for en stund tilbake, nærmere bestemt dagen etter at XP64 ble sluppet at jeg innstallerte nettopp XP64, med senere stor skuffelse. Grunnen da var så og si ingen drivere, store kompabilitets problemer når det gjaldt ca alt og ingenting osv. Så det jeg lurer på, hvordan er det i dag? Vil gjerne høre fra noen som bruker XP64 fast, til hverdagslige oppgaver. I tillegg er jeg veldig intressert i å høre hvordan det fungerer med spill, film ol. Mvh Stikk. 6362650[/snapback] hei! jeg har brukt Windows x64 fast i noen måneder nå fordi dette har fått støtte for windows x64: + Acronis partition suite + Soundblaster Audigy ZS (men ingen lyd subwoofer!) + winrar + ekte 64bit xvid encoding! + avast! antivirus 64bit xvid encoding http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=3458&hl=xvid litt vanskelig å finne det du trenger, jeg har samlet det her http://jooh.no/web/Tools/xvid_64bit_encoding!.rar bare pakk ut, installer xvid codec og kjør virtualdub64. PS kan være virus i det tar ingen ansvar fordi jeg ikke har x64 virus skanner. Men jeg tror jeg skal nok en gang gå tilbake til 32bit på grunn av: - ingen logitech mouseware (får ikke brukt 3 av museknappene grrr) - ingen bass redirection med Audigy 2 ZS - ingen Ageia PhysX drivere man kan kjøre cellfactor uten en Ageia PhysX PPU http://www.cellfactorgame.com/forums/showthread.php?t=45 søk her for mer programmer/drivere/tips http://www.planetamd64.com/index.php?act=idx Endret 22. juni 2006 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Jeg kjører Win XP64 på en pc her og det går helt supert. PCen er merkbart raskere med det, og driverproblemene er så godt som borte. Spill har gått stort sett bra, bortsett fra noen veldig gamle. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei! Jeg kjører Win XP64 på en pc her og det går helt supert. PCen er merkbart raskere med det, og driverproblemene er så godt som borte. Spill har gått stort sett bra, bortsett fra noen veldig gamle. Hilsen, efikkan. 6364327[/snapback] Oki, det hørtes jo lovende ut. Hvilke spill spiller du? Er særlig intressert i å høre om Half-Life 2, World of Warcraft samt C&C Generals fungerer. Endret 23. juni 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 som efikkan sier så er det i dag ikke noe særlig problemer å kjøre Windows XP64. Så lenge du har noenlunde kjent maskinvare skal det nok gå greit. Selv har jeg aldri prøvd Windows XP64. Hvorfor sier du? Jo, det skal jeg fortelle deg. Det er fordi at jeg ikke har sansen for XP. Og jeg merker ikke stor forskjell om jeg bruker Windows 2000 Pro Eng+Sp4 eller Windows XP Pro Eng+Sp2 (32 Bits). Så klart, det er så klart en fordel å kjøre Windows XP64, men man trenger ikke. Så det er bare å hekte tak i en Windows XP64 og prøve selv. Lykke til. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Takker for alle svar sålangt, men kom gjerne med flere innspill Skal prøve litt i kveld, både med Linux 64bit, XP64 og om alt går til h******, vanlig 32-bits XP. I tillegg hadde jeg planer om å teste Vista, så blir mye moro i kveld Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 En ting liten ting om windows x64 den er baster på server2003 64, men windows xp er basert på 2000. Og hvis man har AMD på x64 så har man hw støtte mot buffer overrun angrep/feil. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Noen som har linker hvor eg kan laste ned windows 64bit og vista? Endret 23. juni 2006 av QBab Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 64 er vel så vidt jeg veit Retail nå, ergo må du kjøpe det. Visa finner som Beta 2 i disse dager på www.microsoft.com Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det er fordi at jeg ikke har sansen for XP. Og jeg merker ikke stor forskjell om jeg bruker Windows 2000 Pro Eng+Sp4 eller Windows XP Pro Eng+Sp2 (32 Bits).Så klart, det er så klart en fordel å kjøre Windows XP64, men man trenger ikke. 6365480[/snapback] Med Windows XP SP2 mener jeg å ha lest at man får Windows 2003 tech til XP 32bit. Dette gjør ting vesentlig raskere enn Windows 2000, selv om XP har mye bloat. Windows x64 er "best" da den er bygd fra grunnen opp med 2003 og 2003 driversystem. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Men jeg tror jeg skal nok en gang gå tilbake til 32bit på grunn av: - ingen bass redirection med Audigy 2 ZS 6362726[/snapback] Glem dette det var lydkortet som var ødelagt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Følgende spill har jeg prøvd uten problem: * Battlefield 2 * Bone - Out from Boneville * 18 WoS - Convoy * Diablo II * Age of Empries II Problem med: * Warcraft II (i nettverk fordi Windows ikke lenger støtter IPX) * Need for Speed III (feilmelding) En ting liten ting om windows x64 den er baster på server2003 64, men windows xp er basert på 2000. Og hvis man har AMD på x64 så har man hw støtte mot buffer overrun angrep/feil. 6367707[/snapback] Windows XP 64bit er vel egentlig Server 2003, men med innstillinger tilpasset hjemmebrukere. Den har en nyere og mer stabil kernel, det er vel 5.2-kernelen (5.1 WinXP, 5.0 Win2000). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå