Gå til innhold

Problemer med harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har har kjøpt en western digital 3200 ide 320gb harddisk nylig, jeg hadde tenkt til og sette den i en icybox. Da kom problemene, når jeg putter den i usb,finner maskinen rett og slett ikke harddisken. Noen som kan hjelpe meg med det problemet?

Takk for alle svar! :)

Mvh. vievel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har har kjøpt en western digital 3200 ide 320gb harddisk nylig, jeg hadde tenkt til og sette den i en icybox. Da kom problemene, når jeg putter den i usb,finner maskinen rett og slett ikke harddisken. Noen som kan hjelpe meg med det problemet?

Takk for alle svar! :)

Mvh. vievel

6362507[/snapback]

Jeg har funnet ut av harddisken er i orden, det jeg mangler er å finne dens fysiske plassering. vanligvis ligger den jo i min datamaskin. noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar

Ting du kan sjekke:

1. Skal disken settes som Master eller Slave? Noen eksterne bokser er nøye på det.

2. Varier tilkoblingssekvensen.

2a. Slå på power, vent 10s, koble deretter til USB-kabelen.

2b. Koble til USB-kabelen, slå deretter på power (på IcyBox).

3. Prøv en annen USB-port

Selv om disken ikke er formattert burde du uansett få en melding fra Windows om at et USB-device er tilkoblet.

Lenke til kommentar

Det skal mye til for at du skal finne den fysiske posisjon av disken under min datamaskin,

Grafisk er mulig men fysisk er disken din i icyboxen.

Og for at du skal finne disken din og få lov å bruke den, må du lese det som er skrevet i post#3.

Finner du ikke disken under Diskbehandling så må du nok kontrollere eller gå gjennom installasjons prosedyre fra produsentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...