-mads Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Nå skal det kjøpes Media Center, og da er det som kjent en fordel å ha en skjerm å se på. Jeg synes prosjektor høres kult ut, men er det litt upraktisk, f.eks. på grunn av lys? Spørsmålet er egentlig; bør jeg velge LCD-skjerm eller prosjektor? PS. Jeg har en mørk kjellerstue! Endret 22. juni 2006 av -->MaDs<-- Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Tja, har du penger mellom hendene, og et passende sted å ha den, så gå for all del for projektor synes nå jeg. Nå er det lenge siden jeg var i projektor-bisnissen, så jeg har ikke den minste anelse på hva slags du bør se etter o.l., men du bør i alle fall tenke litt på bruksområder og om du egentlig trenger den osv. før du brenner av en slump høvdinger på den (også må du tenke på at du bør kjøpe et kvalitets-lerret også). Lenke til kommentar
Boye Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Var i samme situasjon, og valgte en projektor. Meget behagelig nå i fotball VM Dette sendes i widescreen, så ingen problemer der. Det som er viktig å presisere, er at jeg også har et 32" widescreen TV i hjørnet til nyheter, alminnelig TV titting etc. En projektor pære koster gjerne 3000kr og holder kanskje to år, og da blir det fort dyrt å se nyheter på veggen for å si det sånn En projektør er heller ikke noe man bare skrur av og på som et TV, grunnet sjansen for at pæren skal ryke ved belastninger som oppstår hver gang man faktisk fyrer den opp. Men projektør til data er perfekt - spill, video/DVD, høy oppløsning. Det er litt upraktisk med tanke på lys, men ikke så ille som mange skal ha det til. F.eks. tar en projektor relativ liten plass og selve skjermen blir "veggen" / lerret som er omtrent klint inntil veggen. Jeg har et såkalt "filter" (mørk linse) forran min Panasonic PT-AE700 som jeg tar av om dagen slik at mer lys slipper igjennom for fotball. Med tanke på lys kan man f.eks. plassere lerretet på samme vegg som vinduer, slik at lys fra vinduer ikke skinner rett mot lerretet. En mørk kjeller er bra, men lystette/doble gardiner er enda bedre PS: Regn med 15000kr for projektør, lerret, frakt og kabler. EDIT: Lystillegg. Endret 22. juni 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå