Gå til innhold

SE W810i tråden - spørsmål og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
W810i har EDGE ja.

6633231[/snapback]

 

er det noe som står og er tilkoblet og koster penger, eller er det bare et symbol som viser at telefonen har en egenskap??

Når telefonen er tilkoblet nett vises jo en globus, den forsvinner når man ikke er tilkoblet lenger..

Lenke til kommentar

Under instillinger->Generelt finnes det ingen "Oppdateringstjeneste". Er det noe spesielt en må gjøre for at det valget skal dukke opp?

 

Og har jeg forstått det riktig at om en bruker denne tjenesten og laster ned oppdateringer fra SE så forsvinner det norske språket?

Lenke til kommentar
Under instillinger->Generelt finnes det ingen "Oppdateringstjeneste". Er det noe spesielt en må gjøre for at det valget skal dukke opp?

 

Og har jeg forstått det riktig at om en bruker denne tjenesten og laster ned oppdateringer fra SE så forsvinner det norske språket?

6640716[/snapback]

 

 

Jeg brukte oppdateringstjenesten på www.sonyericsson.com, og mistet alle andre språk enn engelsk. Andre har opplevd det samme, mens noen aldri har opplevd det. Jeg vet derfor ikke om det er noe vi har gjort galt, eller om det skjer med spesielt utvalgte ;)

Lenke til kommentar

Nytt tema fra maskråka: :D

 

Noen av sangene jeg har overført fra pc til mobilen, er wma-filer. Disse kan tydeligvis ikke spilles av, og jeg lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å gjøre om disse filene til mp3-filer. :hmm:

 

Hvorfor er noen wma og noen mp3? Herregud jeg tror jeg er så blond nå... Tenk hvis jeg var like uvitende i alle livets aspekter!

Lenke til kommentar
Under instillinger->Generelt finnes det ingen "Oppdateringstjeneste". Er det noe spesielt en må gjøre for at det valget skal dukke opp?

 

Og har jeg forstått det riktig at om en bruker denne tjenesten og laster ned oppdateringer fra SE så forsvinner det norske språket?

6640716[/snapback]

 

 

Jeg brukte oppdateringstjenesten på www.sonyericsson.com, og mistet alle andre språk enn engelsk. Andre har opplevd det samme, mens noen aldri har opplevd det. Jeg vet derfor ikke om det er noe vi har gjort galt, eller om det skjer med spesielt utvalgte ;)

6641039[/snapback]

 

Jeg har dette under menyen, og en kamerat av meg har dette. Jeg har mistet språkene pga. usb SEUS oppdatering, men kameraten min har ikke dette problemet da han oppgraderte via "luft". Det skal ligge Under instillinger->Generelt-> Oppdateringstjeneste. Jeg har nå fått flashet til en tidligere firmware (ikke gjort dette selv, gsmteknikk.no CXC1250316 R4CK003), og da har jeg fått språkene tilbake, men så en ny oppdatering via usb kabel blir uaktuelt.

 

Men det kan godt hende at oppdatering fungerer via luft, slik kameraten min gjorde det, men jeg tør rett og slett ikke å prøve. (hvis noen gidder hadde det vært kjekt å vite)

 

Nytt tema fra maskråka:  :D

 

Noen av sangene jeg har overført fra pc til mobilen, er wma-filer. Disse kan tydeligvis ikke spilles av, og jeg lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å gjøre om disse filene til mp3-filer.  :hmm:

 

Hvorfor er noen wma og noen mp3? Herregud jeg tror jeg er så blond nå... Tenk hvis jeg var like uvitende i alle livets aspekter!

6641065[/snapback]

 

Husker ikke om winamp støtter dette, men vet at musicmatch jukebox kan konvertere det meste av formatet. Ellers er igjen Google en fin ting :)

Lenke til kommentar
csd = edge? eller?

6641403[/snapback]

 

Nei, CSD er en linjeswitchet teknologi der du må koble opp og du betaler pr. minutt, men EDGE er en utvidelse av GPRS (pakkeswitchet) som du kan være oppkoblet permanent og bare betaler for overført datamengde. CSD er vel egentlig ikke så mye i bruk lenger? Eneste er vel folk som fortsatt har dial-in til jobben, og det er vel ikke mange?

Lenke til kommentar

Ser at enkelte sliter med bare engelsk språk etter en sw oppdatering.

 

Har opplevd dette selv, måten dere kan fikse dette på er å ta en full reset av telefonen! Da vil dere få norsk språk igjen, med unntak om du fikk en feil under oppdateringen, da må du etter full reset kjøre oppdatingsprosessen igjen. (og kjøre full reset, hvis det fortsatt er engelsk)

 

PS! Full reset sletter absolutt alt, bortsett fra beskyttet materiale, så husk å ta evt backup av telefonliste osv...

 

Håper dette hjelper noen!

Lenke til kommentar
Jeg har dette under menyen, og en kamerat av meg har dette. Jeg har mistet språkene pga. usb SEUS oppdatering, men kameraten min har ikke dette problemet da han oppgraderte via "luft". Det skal ligge Under instillinger->Generelt-> Oppdateringstjeneste. Jeg har nå fått flashet til en tidligere firmware (ikke gjort dette selv, gsmteknikk.no CXC1250316 R4CK003), og da har jeg fått språkene tilbake, men så en ny oppdatering via usb kabel blir uaktuelt.

 

Men det kan godt hende at oppdatering fungerer via luft, slik kameraten min gjorde det, men jeg tør rett og slett ikke å prøve. (hvis noen gidder hadde det vært kjekt å vite)

 

 

 

Så er det mulig å oppdatere telefonen gjennom USB med oppdateringen en laster ned fra sonyericsson.com/support selv om en ikke har valget "Oppdateringstjeneste" i menyen?

 

Skjønner forresten ikke hvorfor jeg ikke har dette i min meny! Er det Tele2 som har tullet det til mon tro?

 

Og er det mulig å sjekke hvilken firmware-versjon en har ved å trykke høyre/venstre x-antall ganger? Husker ikke den tastekombinasjonen nå...

Lenke til kommentar
Ser at enkelte sliter med bare engelsk språk etter en sw oppdatering.

 

Har opplevd dette selv, måten dere kan fikse dette på er å ta en full reset av telefonen! Da vil dere få norsk språk igjen, med unntak om du fikk en feil under oppdateringen, da må du etter full reset kjøre oppdatingsprosessen igjen. (og kjøre full reset, hvis det fortsatt er engelsk)

 

PS! Full reset sletter absolutt alt, bortsett fra beskyttet materiale, så husk å ta evt backup av telefonliste osv...

 

Håper dette hjelper noen!

6642621[/snapback]

 

Hehe, funka ikke her. Jeg mistet alt som du sa(kontakter, inbox mld, themes osv.), men telefonen hadde likevel den siste firmware, men bare engelsk. På min telefon i alle fall.

 

 

Så er det mulig å oppdatere telefonen gjennom USB med oppdateringen en laster ned fra sonyericsson.com/support selv om en ikke har valget "Oppdateringstjeneste" i menyen?

 

Skjønner forresten ikke hvorfor jeg ikke har dette i min meny! Er det Tele2 som har tullet det til mon tro?

 

Og er det mulig å sjekke hvilken firmware-versjon en har ved å trykke høyre/venstre x-antall ganger? Husker ikke den tastekombinasjonen nå...

6643750[/snapback]

 

Tror at det skal være mulig å oppgradere med usb uansett ja.

 

Det er ikke umulig at Tele2 har lagt noe sperre der, og at flash er deaktivert, les mer om dette her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=608279

 

Du kan eventult få frem status ved å trykke på opp eller ned på volumknapp. Men usikker på den firmware siden du ikke har det valget. Det er der jeg sjekker min i hvertfall.

Endret av guom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...