Gå til innhold

SE W810i tråden - spørsmål og erfaringer


Anbefalte innlegg

Må man gjøre dette hver gang man oppdaterer firmwire? irriterende å bare ha engelsk, selv om det jo går bra...

Er det forresten ingen gratis måte å gjøre dette på?

6627800[/snapback]

 

du må vel strengt tatt ingenting, men hvis du vil ha norskt språk osv (hvis det mangler etter å ha brukt SEUS), så er nok eneste utveien å betale en skarve 50lapp, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må man gjøre dette hver gang man oppdaterer firmwire? irriterende å bare ha engelsk, selv om det jo går bra...

Er det forresten ingen gratis måte å gjøre dette på?

6627800[/snapback]

 

du må vel strengt tatt ingenting, men hvis du vil ha norskt språk osv (hvis det mangler etter å ha brukt SEUS), så er nok eneste utveien å betale en skarve 50lapp, ja.

6627989[/snapback]

 

Ok, i see.

Er bare engstelig for å gjøre enda mer galt, ser for meg situasjonen dersom jeg må innrømme at jeg har fucka opp telefonen kjæresten kjøpte til meg... :ohmy:

Får prøve å få norsken tilbake, går det an å forklare nærmere hvordan jeg gjør det? Som du kanskje forstår så er jeg ingen racer på dette... :whistle:

*oops*

Lenke til kommentar

Etter å ha ringt sonyericsson, så må telefonen "flashes". Dette kan dekkes av garantien. Ulempen er bare det at det tar tid å sende inn, og så vente på de skal fikse dette og så sende tilbake.

 

Jeg bor i Oslo så tenkte kasnkje at det var noe verksted jeg kan levere dette inn til, men også der tok det tid.

 

Zodiac Norge AS 1 uke ca, men mindre jeg velger hurtigservice, da blir den fikset på dagen, mot 250kr

 

Teleservice International Norway AS (de hadde sinnsykt mye å gjøre, tar ca en måned til jeg får den igjen)

 

Mobil Fiksern AS - telefon tid fra 9-15 (ringte nå nylig, doh).

 

Tror at det blir en tur innom GSMteknikk.no de klarer nok det samme jobben litt raskere, håper bare at de er billige.

 

hvis noen lurer på hvorfor jeg ringer så mye, så er det gratis telefon på jobben :p

Lenke til kommentar

Men villalobos, når telefonen min hang seg slik den gjorde uten videre... Vil det sannsynligvis funke å legge inn davinci-opplegget da? Jeg er heller ikke akkurat noen racer på dette :p

 

Hmm. 250,- for å fikse det i Oslo på dagen... Works for me. Hvor holdt de til?

 

EDIT:

 

MAGNE LANDRØ AS

STILLVERKSVEIEN 1

2004 LILLESTRØM

 

..Er nærmest meg, ser jeg ;)http://www.zodiac.no/shop/

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
ow,06/08-2006 : 21:40]
Skal Snart Kjøpe W810i MEn Har Jo Hørt at man kan ha

Rundt 120 Sanger med 512Mb Kortet?! :hmm: På Min Creative Zen Series Med 512mb Kan jeg jo Ha Rundt 200 Hva er grunnen til dette? :hmm:

6623987[/snapback]

Det kommer Helt ann på hvor store sanger du har det. Hvis du har hatt 200 sanger på 512 MB må de sangene ha vært veldig småe, i hvertfall en del av dem.

6624560[/snapback]

 

 

Ok :D Men er det bra Integrerte Høytalere i W810i ?? :hmm:

6627845[/snapback]

Til å være en mobil telefon synes jeg det er ganske bra lyd i de høytallerene ja :)

Lenke til kommentar
Ok, i see.

Er bare engstelig for å gjøre enda mer galt, ser for meg situasjonen dersom jeg må innrømme at jeg har fucka opp telefonen kjæresten kjøpte til meg...  :ohmy:

Får prøve å få norsken tilbake, går det an å forklare nærmere hvordan jeg gjør det? Som du kanskje forstår så er jeg ingen racer på dette...  :whistle:

*oops*

6628042[/snapback]

 

 

tatt fra annet forum;

 

Flashing guide:

  1. Download and unpack the latest client to a folder
  2. Enter your credit info into the client and test it by pressing "Info" to see that you have a working credit to use.
  3. Go to the "Flashes" tab and download the apropriate firmware for your region. Find out what firmware region you want by looking at this language list.
    ** Her skal du velge EU#04 **
  4. Choose an appropriate CDA number (so SEUS** can work) from the intuitive CDA list.
    ** Her skal du velge Generic - Nordic **
  5. Make sure your phone's battery gets completely charged.
  6. Install the USBFlash drivers.
  7. Press "Read CID/Test cable" to make sure you've successfully installed the USBFlash driver.
  8. If your phone's certificate (called color) reads "Brown"*, it needs to be reset to "Red"* before you can flash Red firmware (which 99% of the firmwares are on the server). This operation can only be performed on CID29 and CID36 phones, not on CID49. For this procedure, you need a service cable. The original DCU-60 can't do it.
    ** Dette gjelder ikke for de som har w810i, da telefonen er en CID49 telefon **
  9. Make sure your Main + FS files are selected in their respective fields
  10. If you have a W810 and want to enable AMR, check "Advanced" and go to the advanced settings where you select "AMR Patch" and set it to "Enable AMR"
  11. No also check "Finalization"
  12. Press "Flash" and don't mess with your computer while it's flashing.

* Brown means Developer mode and is usually caused by a bad unlocking procedure. When unlocking, the phone gets set from Red to Brown mode for the unlock to work. Many unlock dongles/clips don't set it back to Red, meaning you can't flash normal (Red) firmware onto the phone before you set it back to Red.

 

funket fint for meg, alt er som det var før tlfen "døde" (får t.o.m. flashthemes til å fungere som de skal nå også).

så sånt sett ble det vel anvendte penger for min egen del. men skjønner deg når du sier at du ikke vil "ødelegge" mer. du kan jo evnt høre om du kan lever den inn til service der den ble kjøpt?

Endret av villalobos
Lenke til kommentar
Ok, i see.

Er bare engstelig for å gjøre enda mer galt, ser for meg situasjonen dersom jeg må innrømme at jeg har fucka opp telefonen kjæresten kjøpte til meg...  :ohmy:

Får prøve å få norsken tilbake, går det an å forklare nærmere hvordan jeg gjør det? Som du kanskje forstår så er jeg ingen racer på dette...  :whistle:

*oops*

6628042[/snapback]

 

 

tatt fra annet forum;

 

Flashing guide:


  1.  
     
  2. Download and unpack the latest client to a folder
     
  3. Enter your credit info into the client and test it by pressing "Info" to see that you have a working credit to use.
     
  4. Go to the "Flashes" tab and download the apropriate firmware for your region. Find out what firmware region you want by looking at this language list.
    ** Her skal du velge EU#04 **
     
  5. Choose an appropriate CDA number (so SEUS** can work) from the intuitive CDA list.
    ** Her skal du velge Generic - Nordic **
     
  6. Make sure your phone's battery gets completely charged.
     
  7. Install the USBFlash drivers.
     
  8. Press "Read CID/Test cable" to make sure you've successfully installed the USBFlash driver.
     
  9. If your phone's certificate (called color) reads "Brown"*, it needs to be reset to "Red"* before you can flash Red firmware (which 99% of the firmwares are on the server). This operation can only be performed on CID29 and CID36 phones, not on CID49. For this procedure, you need a service cable. The original DCU-60 can't do it.
    ** Dette gjelder ikke for de som har w810i, da telefonen er en CID49 telefon **
     
  10. Make sure your Main + FS files are selected in their respective fields
     
  11. If you have a W810 and want to enable AMR, check "Advanced" and go to the advanced settings where you select "AMR Patch" and set it to "Enable AMR"
     
  12. No also check "Finalization"
     
  13. Press "Flash" and don't mess with your computer while it's flashing.
     

* Brown means Developer mode and is usually caused by a bad unlocking procedure. When unlocking, the phone gets set from Red to Brown mode for the unlock to work. Many unlock dongles/clips don't set it back to Red, meaning you can't flash normal (Red) firmware onto the phone before you set it back to Red.

 

funket fint for meg, alt er som det var før tlfen "døde" (får t.o.m. flashthemes til å fungere som de skal nå også).

så sånt sett ble det vel anvendte penger for min egen del. men skjønner deg når du sier at du ikke vil "ødelegge" mer. du kan jo evnt høre om du kan lever den inn til service der den ble kjøpt?

6628364[/snapback]

 

Hva med Wotanserver da, det er jo 3 € billigere...? Har du en framgangsmåte der også? Finner ikke den wotanclienten noen steder...? Har allerede satt inn 7 € på PayPal kontoen, tenkte jeg kanskje slapp å sette inn 3€ til...

Vanskelig skal man være! :p

Lenke til kommentar

Hva med Wotanserver da, det er jo 3 € billigere...? Har du en framgangsmåte der også? Finner ikke den wotanclienten noen steder...? Har allerede satt inn 7 € på PayPal kontoen, tenkte jeg kanskje slapp å sette inn 3€ til...

Vanskelig skal man være! :p

6628466[/snapback]

 

Har funnet clienten, men nå vet jeg ikke hva jeg skal bruke som brukernavn.... Faen så vanskelig dette skulle være da... :no: Dette burde lære meg å ikke gjøre ting jeg ikke forstår på egenhånd...

Lenke til kommentar

Hva med Wotanserver da, det er jo 3 € billigere...? Har du en framgangsmåte der også? Finner ikke den wotanclienten noen steder...? Har allerede satt inn 7 € på PayPal kontoen, tenkte jeg kanskje slapp å sette inn 3€ til...

Vanskelig skal man være! :p

6628466[/snapback]

 

Har funnet clienten, men nå vet jeg ikke hva jeg skal bruke som brukernavn.... Faen så vanskelig dette skulle være da... :no: Dette burde lære meg å ikke gjøre ting jeg ikke forstår på egenhånd...

6628643[/snapback]

 

 

brukernavn/passord skal du få tilsendt mail om (den mailen du har registrert på paypal).

 

men fremgangsmåten der er kan du finne her;

 

http://www.wotanserver.com/how-to-upgrade-firmware.php (fremgangsmåte for å flashe)

http://www.wotanserver.com/dcu60_driver_install.php (hvordan du installerer driverne til flashdevicen, gitt at du ikke har det fra før)

http://www.wotanserver.com/wotanclient-demo-video.php (video som viser deg hvordan du gjør det som er nevnt over).

 

prøvde selv med wotan, men funket ikke på min telefon, så personlig vil jeg da anbefale davinci, selv om det sikkert ikke er noe særlig forskjell

Lenke til kommentar

Ser at enkelte sliter med bare engelsk språk etter en sw oppdatering. Har opplevd dette selv, måten dere kan fikse dette på er å ta en full reset av telefonen! Da vil dere få norsk språk igjen, med unntak om du fikk en feil under oppdateringen, da må du etter full reset kjøre oppdatingsprosessen igjen. (og kjøre full reset, hvis det fortsatt er engelsk)

 

PS! Full reset sletter absolutt alt, bortsett fra beskyttet materiale, så husk å ta evt backup av telefonliste osv...

 

Håper dette hjelper noen!

Endret av 2b@d
Lenke til kommentar
ow,06/08-2006 : 21:40]
Skal Snart Kjøpe W810i MEn Har Jo Hørt at man kan ha

Rundt 120 Sanger med 512Mb Kortet?! :hmm: På Min Creative Zen Series Med 512mb Kan jeg jo Ha Rundt 200 Hva er grunnen til dette? :hmm:

6623987[/snapback]

Det kommer Helt ann på hvor store sanger du har det. Hvis du har hatt 200 sanger på 512 MB må de sangene ha vært veldig småe, i hvertfall en del av dem.

6624560[/snapback]

 

 

Ok :D Men er det bra Integrerte Høytalere i W810i ?? :hmm:

6627845[/snapback]

Til å være en mobil telefon synes jeg det er ganske bra lyd i de høytallerene ja :)

6628272[/snapback]

 

 

Takk :D

 

Men Har Noen Noe Tall å Gi Meg Ang Batteri Levetid pÅ forskjellige bruksområder..?

Lenke til kommentar

Hva med Wotanserver da, det er jo 3 € billigere...? Har du en framgangsmåte der også? Finner ikke den wotanclienten noen steder...? Har allerede satt inn 7 € på PayPal kontoen, tenkte jeg kanskje slapp å sette inn 3€ til...

Vanskelig skal man være! :p

6628466[/snapback]

 

Har funnet clienten, men nå vet jeg ikke hva jeg skal bruke som brukernavn.... Faen så vanskelig dette skulle være da... :no: Dette burde lære meg å ikke gjøre ting jeg ikke forstår på egenhånd...

6628643[/snapback]

 

 

brukernavn/passord skal du få tilsendt mail om (den mailen du har registrert på paypal).

 

men fremgangsmåten der er kan du finne her;

 

http://www.wotanserver.com/how-to-upgrade-firmware.php (fremgangsmåte for å flashe)

http://www.wotanserver.com/dcu60_driver_install.php (hvordan du installerer driverne til flashdevicen, gitt at du ikke har det fra før)

http://www.wotanserver.com/wotanclient-demo-video.php (video som viser deg hvordan du gjør det som er nevnt over).

 

prøvde selv med wotan, men funket ikke på min telefon, så personlig vil jeg da anbefale davinci, selv om det sikkert ikke er noe særlig forskjell

6629162[/snapback]

 

Da har jeg fått norsken tilbake, men alle innstillingene ble resatt. Tusen takk for hjelpen, villalobos, det var verdt 7 € ;)

 

Kan jeg forresten velge mellom slik menyvisning jeg hadde før og sånn jeg har nå? (Har lest at alle synes den nye er mye kulere, men jeg likte nå den gamle jeg ;) )

Lenke til kommentar
@ Lagrima:

 

 

tror ikke du kan velge (merk: tror).

 

men fint du fikk til iaff! og sorry for at jeg glemte å si at instillingene blir nullstilt. mistet alle nummer selv, men heldigvis har jeg alt på internett på netcom sine hjemmesider :):ermm:  :innocent:

6630212[/snapback]

 

 

Det gikk helt greit, har lagret alle kontaktene på SIM-kortet siden jeg ikke har så fryktelig mange.

 

Det er vel ikke så farlig om jeg ikke får den gamle menyen tilbake, selv om jeg likte den bedre. Hvis noen oppdger at man kan bytte, så blir jeg glad for en liten notis! :thumbup:

Lenke til kommentar
Checking server status...

August 8, 2006, 2:28 am

Can\'t connect to server. Server maybe down

Page update period: 10 minutes

Execution Time - 00:00:00

Done!

Så typisk meg, så typisk meg.

6632030[/snapback]

 

 

den var en del nede igår også, men funket senere på dagen, så den kommer seg nok på igjen.

 

uansett; fikk vite hva AMR er (svar fra en på et annet forum)

 

Adaptive Multi-Rate (if I remember correctly). It's a new way of saving bandwidth so you can retain better quality than before in bad reception areas. Your network provicer and your phone needs to support that feature for it to have an effect.

 

om norske teleopreatører støtter det aner jeg ingenting om, så tror jeg ikke velger å 'kaste' bort penger på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...