Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford MK2 monstermod


Fisk1

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor denne passa inn, men tenkte det var litt "Annet"-materiale..

 

 

Etter å ha sett den nyeste The Fast and The Furious-filmen, fikk jeg ideen om å bygge om en god, gammel Ford MK2, av denne typen, til en nyere versjon med f.eks Cosworth-motor, eller for å være filmen tro, en Nissan/Mitsubishi-motor.

 

Er det noen som kan gi noe anslag på hvor mye dette kan koste? Evt. hvor det er lett å få tak i slike motorer, uten at den trenger å være flunkende ny.

 

Lurer også på om det er mulig å få noe slikt veigodkjent. Bilen skal selvfølgelig ombygges helt, ned til bremser og dempere, alt som trengs.

 

Dette er selvfølgelig et omfattende prosjekt, og er kun en idé jeg vil kaste lys over, for å se om det kunne blitt noe av. ;)

Tips og triks mottas med takk!

 

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jasså Andrè, mista lysten på kadett nå da? :p

godkjenning vil nok ikke være så alt for stort problem så lenge alt er laga for og tåle effekten..

på forum som kun handler om ford vil du sikkert finne mangen tips om ombygginger, og hvordan du skal gå fra vis du starter på prosjektet..

 

Størse problemet blir vel som vanlig penga :p

Lenke til kommentar
jasså Andrè, mista lysten på kadett nå da? :p

godkjenning vil nok ikke være så alt for stort problem så lenge alt er laga for og tåle effekten..

på forum som kun handler om ford vil du sikkert finne mangen tips om ombygginger, og hvordan du skal gå fra vis du starter på prosjektet..

 

Størse problemet blir vel som vanlig penga :p

6389050[/snapback]

 

Som vanlig har du nok rett der. :)

 

Eg får skrapa fatter'n-banken.

 

EDIT: Klarte faenmeg å leife på den lille teksten. :hrm:

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Kompis av meg hadde en MK2 med Cosworth-motor for en del år siden. 310 hester på bakhjula.

Det var trangt i motorrommet. Innerskjermene måtte jekkes ut litt for at motoren i det hele tatt skulle få plass. Kardangtunnel måtte utvides, bakhjulsopphenget var et kapitell for seg selv. (fra bladfjærer til firlink)

Radiator var det ikke plass til forran, så det ble montert 2 stk i bagasjen, med store vifter. Bremsekraftforsterker var det heller ikke plass til........

 

Det ble en styggartig bil av det, med null komfort. 3 toms anlegg, messing foringer i understell, det var mye lyd av den bilen. Kjørte fra alle pappagutter med M5.

Lenke til kommentar
Kompis av meg hadde en MK2 med Cosworth-motor for en del år siden. 310 hester på bakhjula.

Det var trangt i motorrommet. Innerskjermene måtte jekkes ut litt for at motoren i det hele tatt skulle få plass. Kardangtunnel måtte utvides, bakhjulsopphenget var et kapitell for seg selv. (fra bladfjærer til firlink)

Radiator var det ikke plass til forran, så det ble montert 2 stk i bagasjen, med store vifter. Bremsekraftforsterker var det heller ikke plass til........

 

Det ble en styggartig bil av det, med null komfort. 3 toms anlegg, messing foringer i understell, det var mye lyd av den bilen. Kjørte fra alle pappagutter med M5.

6397556[/snapback]

 

Hehehe.. Akkurat noe slik jeg kunne tenkt meg! :)

Komfort er for pingler, er power som gjelder. Han kameraten din kan ikke ta seg en tur inn her og gi meg noen tips da? Hehe...

Tusen takk for det du hadde å komme med uansett, sånne ting gjør meg glad. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...