Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Dårlege nyhende det ja, men kampen er ikkje tapt endå. Det gjenstår framleis å sjå kva utfallet vert. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Tror jeg tar opp denne igjen. Har nettopp begynt å lese eneren nå. Tar en pause fra ASoIAF og en del andre bøker jeg holder på med samtidig, og det virker jo som en artig bok/serie. Robert Jordan lever enda og har ifølge bloggen sin kommet med gode og dårlige nyheter om sykdommen hans. Det er fortsatt sjanse for at han overlever. Så, var det jo meningen med dette innlegget da. Jeg skal delta i "Laiv" (Levende Rollespill) der det skal være en WOT-setting. (Laiv er desverre ikke akkurat som den filmen der man ser voksne japanere løpe rundt i skogen der de kaster kongler på hverandre og skriker "Lightning Bolt" og "Sleep! Sleep", men ja, det er vel noe av det mest nerdete du kan gjøre? Har hørt det fra noen menmen ) Og jeg har tenkt å komme som en fra Andor. Dette blir veldig grafisk så det er vel helst de som er levende leksikon som kan gi de skikkelige detaljene. Det hele skal foregå i en setting i tiden før bøkene så man trenger ikke å lese bøkene for å være med, men ettersom jeg har knapt begynt så... hadde litt hjelp vært greit for planlegging. - Fra Andor - Er det forskjellige typer soldater? Er det omtalt om snikmordere, "spesial styrker"? - Så vil jeg vite mest mulig om landet og hvordan de ser ut i "outfiten", deres spesielle egenskaper/særegenheter, språk, kultur og rett og slett... alt - Eksakte skildringer fra boken? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vil tru artiklane WoT Fashions og kanskje WoT Hairstyles frå Wotmania sin FAQ kan vere interessant. Det er eit eige avsnitt om Andor eit stykke ned på sida (landa står alfabetisk). Den mest sentrale delen av hæren er Dronningens Garde. I tillegg kjem styrker som adelsmenn kan mønstre og kanskje leigesoldatar i enkelte tilfelle. I løpet av serien kjem det ei ny gruppe, men den treng ikkje du tenkje på. Kan ikkje hugse at det har vore omtala spesialstyrkar med leigemordarar o.l. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 To utrolige flotte linker som hjelper meg veldig mye. Spesielt den første linken. Tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå