kyrre12 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Hei! Jeg har nettopp satt opp en bouncer på en maskin som står hjemme til min mor og far. De har ADSL fra telenor. Alt funket helt fint, helt til noen på bnc-en plutselig ble g-lined. Da ble alle disconnecta. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg tenkte som så; At en vhost sikkert ville fikse biffen, så jeg gikk inn i PLESK (siden der jeg administrerer domenet mitt o.l. Der satte jeg opp følgende: Bilde Så gikk jeg inn på irc, (bruker psyBNC for windows) og skrev: /bvhost bnc.kyrrevassdal.com. Så kom det opp at vhost var skiftet, og at jeg skulle "JUMPE". Jeg gjorde dette, og connectet til EFNET. Men når jeg whoiset meg selv fikk jeg fortsatt opp den samme gamle: [email protected]. Så leste jeg litt mer, og hørte at jeg kanskje burde hatt reverse DNS? Vil dette fikse problemet? Er det noe jeg har glemt å gjøre? Hvordan er det å få reverse DNS hos telenor? (Bounceren skal brukes på Quakenet (IPv4)) M.v.h Kyrre Endret 22. juni 2006 av kyrre12 Lenke til kommentar
melsom Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Telenor tilbyr ikke reverse DNS til sine privatkunder (kun bedrift). Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Jasså? Så det er det jeg trenger? Er det ingen mulighet for at jeg kan få dette til å funke da? Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Så det du sier er at jeg kan bruke IPv6 på Quakenet? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Beklager, så ikke at du skulle bruke den på Q-net Lenke til kommentar
GentooLinux Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kjøp deg en BNC/Bouncer evt ett shell fra en ISP? Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp satt opp en bouncer på en maskin som står hjemme til min mor og far. De har ADSL fra telenor. Alt funket helt fint, helt til noen på bnc-en plutselig ble g-lined. Da ble alle disconnecta. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg tenkte som så; At en vhost sikkert ville fikse biffen, så jeg gikk inn i PLESK (siden der jeg administrerer domenet mitt o.l. Der satte jeg opp følgende: Bilde Så gikk jeg inn på irc, (bruker psyBNC for windows) og skrev: /bvhost bnc.kyrrevassdal.com. Så kom det opp at vhost var skiftet, og at jeg skulle "JUMPE". Jeg gjorde dette, og connectet til EFNET. Men når jeg whoiset meg selv fikk jeg fortsatt opp den samme gamle: [email protected]. Så leste jeg litt mer, og hørte at jeg kanskje burde hatt reverse DNS? Vil dette fikse problemet? Er det noe jeg har glemt å gjøre? Hvordan er det å få reverse DNS hos telenor? (Bounceren skal brukes på Quakenet (IPv4)) M.v.h Kyrre 6361813[/snapback] Jess.. Først av alt! Hvis du har mer enn 5stk connecta fra samme IP Adressa (altså din bnc server) på Quakenet blir du G-Lina. Hvis du ikke har trust da? For å få seg trust må du ha fast ip adresse - noe du må betale ekstra for hos 99% av leverandørene her i Norge desverre. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp satt opp en bouncer på en maskin som står hjemme til min mor og far. De har ADSL fra telenor. Alt funket helt fint, helt til noen på bnc-en plutselig ble g-lined. Da ble alle disconnecta. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg tenkte som så; At en vhost sikkert ville fikse biffen, så jeg gikk inn i PLESK (siden der jeg administrerer domenet mitt o.l. Der satte jeg opp følgende: Bilde Så gikk jeg inn på irc, (bruker psyBNC for windows) og skrev: /bvhost bnc.kyrrevassdal.com. Så kom det opp at vhost var skiftet, og at jeg skulle "JUMPE". Jeg gjorde dette, og connectet til EFNET. Men når jeg whoiset meg selv fikk jeg fortsatt opp den samme gamle: [email protected]. Så leste jeg litt mer, og hørte at jeg kanskje burde hatt reverse DNS? Vil dette fikse problemet? Er det noe jeg har glemt å gjøre? Hvordan er det å få reverse DNS hos telenor? (Bounceren skal brukes på Quakenet (IPv4)) M.v.h Kyrre 6361813[/snapback] Jess.. Først av alt! Hvis du har mer enn 5stk connecta fra samme IP Adressa (altså din bnc server) på Quakenet blir du G-Lina. Hvis du ikke har trust da? For å få seg trust må du ha fast ip adresse - noe du må betale ekstra for hos 99% av leverandørene her i Norge desverre. 7163410[/snapback] prøv vpn fra http://www.gigahost.no/ da får man fast ip, samt reverse på ip-adressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå