Gå til innhold

WD320GB USB-disk lese/skrive/åpne problemer

Anbefalte innlegg

Heisann. På jobben har vi kjøpt en slik en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318906! Og på jobben så har vi jo et domene. Og idag skulle jeg låne med meg denne USB disken hjem. Men når jeg kommer hjem, finner jeg ut at jeg har ingen tilgang til å lese/skrive eller åpne disken! Får feilmld: Ingen tilgang.

Jeg tror problemet er at bare administrator kontoen på RVS domenet på jobben har tilgang, og min maskin hjemme er ikke i RVS domene.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg inn på denne, uten å miste noen ting?!

Takker på forhånd

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. På jobben har vi kjøpt en slik en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318906! Og på jobben så har vi jo et domene. Og idag skulle jeg låne med meg denne USB disken hjem. Men når jeg kommer hjem, finner jeg ut at jeg har ingen tilgang til å lese/skrive eller åpne disken! Får feilmld: Ingen tilgang.

Jeg tror problemet er at bare administrator kontoen på RVS domenet på jobben har tilgang, og min maskin hjemme er ikke i RVS domene.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg inn på denne, uten å miste noen ting?!

Taker på forhånd

6361504[/snapback]

Dersom det er NTFS på den, med EFS , kan du bare ta den med på jobben igjen, og få admin til å fjerne dette, etter å ha tatt kopi av alt som er lagret på disken.

Eller du kan slette parisjonen og legge den til igjen i diskmanager, og reformattere, så kan du lagre på den ......

_nifty_

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar. Og by the way, jeg er admin på jobben. EFS er ikke aktivert. Jeg er ute etter å få ut filene som er på den idag. Og det er uaktuelt å slette partisjonen på den før alt er backet up. Problemet mitt er altså: Jeg kommer ikke inn på disken fordi den enste som kommer inn er RVS\administrator. Er det noen mulighet å få endret dette på? Eller en måte å endre min admin konto til RVS?

Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar. Og by the way, jeg er admin på jobben. EFS er ikke aktivert. Jeg er ute etter å få ut filene som er på den idag. Og det er uaktuelt å slette partisjonen på den før alt er backet up. Problemet mitt er altså: Jeg kommer ikke inn på disken fordi den enste som kommer inn er RVS\administrator. Er det noen mulighet å få endret dette på? Eller en måte å endre min admin konto til RVS?

6361556[/snapback]

Take ownership ........ (under security/advanced)

Og gi deg selv de nødvengie rettigheter til filsystemet, men jeg regner med at dette svaret kom litt *vel* seint .....

_nifty_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...