Nitrisious-E Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Broren min sin PC tok brått kvelden her en ettermiddag, når han satt og spillte. Og det er ikke tegn til oppstarts lyder i den nå. Har åpna dekselet og sett over alt av ledninger, men det skal ikke være noen problemer utover det. Men det jeg håpet på å få hjelp til da, er altvernativer på hva det typisk kan være? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Bare noen tips: -Forsøk å resette bios -Gå over kabler igjen særlig småkablene fra kabinett(power) -Forsøk å koble vekk enheter du ikke trenger for å få post. Cd rom, hdd, osv. -For å eliminere strømforsyningen kan du prøve å jump starte den og eller prøv en annen. -Ta ut ene minnebrikken om du har flere og prøv i forskjellige spor/forskjellige kombinasjoner. "Mulighetene" er mange! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det første jeg ville tenke på er PSU. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) hvis alt ble svart på et blunk så er det ganske sikkert strømforsyningen(PSU) EDIT: ops så ikke at hårek var før meg.... selv om posten bare har 3poster Endret 22. juni 2006 av oddis89 Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Tusen takk for tips, da skal jeg prøve en annen PSU i maskinen hans, så kommer jeg med tilbakemelding! oddis89: Det ble brått svart ja. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Hjelp! Ikke PSU! Hva i all verden kan det være da? Prøvde en på 280w eller hva det var, og den som stod i var på 315w output. Men tror ikke det skal ha noe og si for at maskinen skal klare å starte uten en del komponenter tilkoblet strøm... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 280W burde være mer en nok til de viktigste tingene. men da vet ikke jeg azz. prøvd å resette biosen. tviler på at det hjelper men vært et forsøk. men er det ingen reaksjon i det hele tatt å ville jeg prøvd å bytte HovedKort. har egentlig liten greie på hardware men prøver jo å hjelpe hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå