Arntfinn Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 hei jeg har et lite problem med bootloadern til win2k; jeg har installert winme på d:, og jeg installerte win2k på c: i går. i dialogboksen hvor man endrer parametre til bootloadern, så er bare win2k listet opp i installerte os. jeg prøvde da å redigere boot.ini selv, og har prøvd med Code: d:="winme"d:windows="winme" men jeg får bare en mld om at han ikke finner en fil, eller så bare rebooter den. noen forslag? Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Feilen er nok at du installerte WinME til D: før du installerte WinXP. Den burde ha vært på C: ! Lenke til kommentar
Pete Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei Det høres ut som du har brukt NTFS filsystem her, når du innstallerte XP på c: stasjonen. For å kunne bruke Win9x og ME, er du nødt til å bruke fat 16/32 på c: partisjonen... Du kan gjerne innstallere ME til stasjon D: , d er faktiskt en fordel. Ikke legg inn alt på c: stasjonen som PUMPY foreslår, du får bare mer problemer .!. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 var nok det at winme lå på d: som var problemet ja. la winme på c:, og w2k på d:, og nå fungerer det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå