Gå til innhold

Prisene droppes med 25-50%, AM2 også?

Anbefalte innlegg

Har du rett ram og hovedkort så for du nå en X2 5000+ opp i 3,2Ghz eller mer skulle man tro ...

6473408[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på, tenker det kanskje er 1 av 100 X2 5000+ som klarer 3,2ghz. Grensen ser ut til å ligge på et sted mellom 2,8 og 3,0 ghz...

6480444[/snapback]

Det er da ikke utenkelig at en X2 5000+ kan klare det. Enkelte har da presset 3800+ veldig lagt, cirka 3GHz.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikke i dag elns vi skulle få glede av priskuttet da?

AMD har hastverk nå tror jeg, skynde seg å dumpe prisene så de hvertfall kan konkurrere på pris/ytelse når de ikke lenger kan konkurrere på ytelse ;)

6492253[/snapback]

Jeg tror de venter til Conroe sendes fra Intel, og slik jeg har forstått det skal Intel sende leveranser den 27., men ikke skyt meg om jeg tar feil.
Lenke til kommentar
Har du rett ram og hovedkort så for du nå en X2 5000+ opp i 3,2Ghz eller mer skulle man tro ...

6473408[/snapback]

Det tviler jeg sterkt på, tenker det kanskje er 1 av 100 X2 5000+ som klarer 3,2ghz. Grensen ser ut til å ligge på et sted mellom 2,8 og 3,0 ghz...

6480444[/snapback]

Det er da ikke utenkelig at en X2 5000+ kan klare det. Enkelte har da presset 3800+ veldig lagt, cirka 3GHz.

6480514[/snapback]

Ikke utenkelig, bare veldig usannsynlig. Poenget er at AMD sin 90nm prosess i kombinasjon med K8 ikke takler mer enn ca 3ghz uten å ty til ekstremkjøling. Selv 3ghz er ikke helt vanlig å oppnå.

Lenke til kommentar

Stemmer, kun få steppinger av Opteron 165 oppnår 3Ghz på luft, og noen få til på vann. Og der har man med kremen av kjernene å gjøre.

Men jeg synes ikke det er helt korrekt å sidestille AMDs K8 arkitektur med Netburst arkitekturen som var laget for høye hastigheter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
vil prisene være liggendene så lavt kun en periode eller hele tiden?

er det liksom et tilbud eller??

skal på ferie akkuratt den perioden...

6495482[/snapback]

Prisene vil nok holde seg så lavt. AMD må tross alt konkurrére med Intel sine nye cpuer. ;) AMD har hatt for høye priser på dobbelkjernene til nå.
Lenke til kommentar
Når kommer AMD sine 65nm prosessorer da? De vil vel igjen slå intel sine Core 2 Duo prosessorer?

6496085[/snapback]

1 Kvartal 2007

Det må vel mer til en bare 65nm produksjonsteknikk til for å slå en bedre CPU.

6496094[/snapback]

Det er 90nm teknikken som holder dem tilbake da :hm:

Det er derfor man for så problemer over 3Ghz på AMD

Lenke til kommentar

6496094[/snapback]

Ja det stemmer. Ny produksjonsteknikk kan nok presse AMD64 opp i 3,2-3,4 GHz, men gir ikke bedre ytelse.

Men det virker som AMD ikke skal benytte 65nm på AMD64(K8), siden K8L(ny arkitektur) lanséres i slutten av desember eller januar neste år, og først da skal AMD gå over til 65nm. Det er mulig at de fortsetter med AMD64(K8) en stund til, men den skal da fases ut. K8L vil forhåpentligvis konkurrére bedre mot Conroe og gi bedre ytelse i forhold til klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar

6496094[/snapback]

Ja det stemmer. Ny produksjonsteknikk kan nok presse AMD64 opp i 3,2-3,4 GHz, men gir ikke bedre ytelse.

Men det virker som AMD ikke skal benytte 65nm på AMD64(K8), siden K8L(ny arkitektur) lanséres i slutten av desember eller januar neste år, og først da skal AMD gå over til 65nm. Det er mulig at de fortsetter med AMD64(K8) en stund til, men den skal da fases ut. K8L vil forhåpentligvis konkurrére bedre mot Conroe og gi bedre ytelse i forhold til klokkefrekvensen.

6497006[/snapback]

efikkan, vet du om den nye prossesoren vil bli til AM2 eller om det kommer ny socket igjen? :dontgetit:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

6496094[/snapback]

6497006[/snapback]

efikkan, vet du om den nye prossesoren vil bli til AM2 eller om det kommer ny socket igjen? :dontgetit:

6497991[/snapback]

Jeg har lest at noen sier det blir AM2 og noen sier det blir "AM3" (men jeg tror AM3 blir med DDR3 i 2008). Slik jeg har forstått det skal AM2 være kompatibelt med AM3. Men alt om dette basérer seg på rykter, så det er litt vanskelig å si.

Uansett får du ha ei god helg.

Lenke til kommentar

Jeg tror AMD kommer til å lansere 65nm K8 i 4. kvartal i år*, men det er kun i en overgansperiode det vil bli produsert K8 på 65nm. K8 på 65nm vil nok kunne gi 3,2 - 3,6ghz, men ettersom ytelsen pr mhz er dårligere enn for conroe, vil de nok ikke klare å ta igjen ytelseskronen. (Det finnes flere Conroer som klarer 3,46 - 3,6ghz på default volt, så Intel har ikke noe problem å skalere den opp)

K8L tror jeg blir en helt annen business, og jeg tror det er pga K8L at AMD faset over til socket AM2, den vil nok få bruk for båndbredden.

K8L ser ut til å kunne bli lansert i løpet av 1. kvartal 2007.

Det blir spennende å se om AMD klarer overgangen til 65nm smertefritt! :)

*(mer spesifikt i desember)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...