Gå til innhold

Prisene droppes med 25-50%, AM2 også?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer x2 5000+ til socket 939??

6441912[/snapback]

Det gjør det ikke, amd har sluttet å produsere cpuer til socket 939, derfor Am2 har kommet.

Kan jo kjøpe en 4800+ og klokke den lett til 5000+ :!:

6442423[/snapback]

Socket 939 holdes det liv i ivertfall frem til neste år.

MasterMind2k: Ytelseforskjellen på X2 4600+ og X2 4800+ er ikke stor.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Koffor senka amd prisane?

6452762[/snapback]

Det har vært nevnt en del ganger at AMD senker prisene for å konkurrére med kommende Conroe fra Intel. :) Prisen på enkeltkjernene er alt senket.

6452787[/snapback]

fekk nesten sjokk når eg såg prisane på enkeltkjernane

Lenke til kommentar
Koffor senka amd prisane?

6452762[/snapback]

Det har vært nevnt en del ganger at AMD senker prisene for å konkurrére med kommende Conroe fra Intel. :) Prisen på enkeltkjernene er alt senket.

6452787[/snapback]

fekk nesten sjokk når eg såg prisane på enkeltkjernane

6452799[/snapback]

Det var veldig overraskende, ivertfall for meg, at det skulle skje da. Noen butikker gjorde det på dagen, resten følgte etter innen få dager.
Lenke til kommentar

Hei folkens

Jeg ligger i startgropen, klar til å shoppe MSI K9N SLI Platinum, Corsair TWIN2XP2048-6400C4 OG.......en variant av AMD Athlon X2, men lurer på hva som kan lønne seg å kjøpe av cpu, også med hensyn til overklokking.

Dette med L2 Cache....ser prisene blir attraktive etter 24 juli, men dette kun for 512KB L2 variantene. Hva slags aktivitet må til for å forsvare å kjøpe 1MB L2 variantene?

Jeg er en "normal" bruker, gamer litt innimellom (HL2) og kjører en haug www.metaquotes.net MT4 tradere 24/7, men det er alt. Trenger jeg virkelig 1MB L2?

Ser Hardware.no anbefaler AMD Athlon 64 3800+ sokkel AM2 til et gameroppsett, men når prisene på X2 dumpes 24 juli...kan jeg da gjøre et bedre kjøp ved å velge en X2 variant med 512KB L2 cache?

Hva bør jeg velge, også med tanke på overklokking? Vedr. pris så kan jeg tåle kr. 1800,-...om dette rekker til en 5000+..er det da verdt å velge den foran noen annen variant?

Så et litt annet spørsmål, som kanskje ikke passer så godt her, men prøver nå likevel:

Hva tror dere om prisene på RAM og MotherBoard etter 24 juli, er det mulig at disse også blir billigere som følge av prisdump på AMD? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe Ram og MoBo nå, og vente til etter 24 juli med å kjøpe CPU, men kan da saktens vente med å handle ram og mobo til etter 24 juli hvis det er noe å hente på det....hva tror dere?

Endret av RogerM
Lenke til kommentar
Hvordan vil prisen på Intel sin Conroe prosessor være i forhold til Amd sin AM2 X2 prosessor?

Hvordan vil ytelse forskjellen være?

Mvh Erling

6472171[/snapback]

Conroe yter stort sett bedre enn AMD X2 2x1mb mhz for mhz. Prismessig så tror jeg ikke de kommer til å ligge så langt fra hverandre pris/ytelsesmessig.

Conroe prosessorene har en interessant egenskap dog, de er svært overklokkbare - ihvertfall så er det det inntrykket jeg har fått. Et par stykker her på forumet har fått de opp på 3,7 - 3,8 ghz med luftkjøling, noe som her 800-1000mhz høyere enn du får x2 prosessorene opp på (med luft).

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...