bassbone Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Har en harddisk men en partisjon kalt "EISA-konfigurasjon" den har ikke stasjonsbokstav og ikke lar seg formatere eller fjerne med diskbehandling i xp. Er det noen andre måter å få denne fjernet på? Dette er en tidligere systemhardisk som jeg nå skal bruke som en ekstra harddisk på maskinen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Mulig at det er noe som ligger i MBR? I så fall fikser du det lett med fdisk /MBR eller FIXMBR i Recovery Console. Hvis ikke det skule funke vil jeg tro at Ranish kan fjerne ennhver partisjon. http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Fant ut hva denne partisjonen er: http://www.bay-wolf.com/harddrive.htm#23 Er en slags symantec recovery backup greie fra dellmaskinen som denne disken stod i, men den partisjonen har jeg lite bruk for nå, så funderer i hvordan å få slettet den. Prøvde det ranish programmet, men den fant ikke den disken som har denne snåle partisjonen, fant bare de to andre, mystisk? Det recovery programmet i xp, må inn med innstallasjons cd`en for å bruke det? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hvis du bruker diskpart fra cmd og rette focus på disken det gjelder og utføre --clean-- commando, vil den fjerne all partitions info på disken. Hvis du skal fjerne kun noen av dem ,så du kan bruke --dskprobe-- som du finner i support tools i windows CD. Da kan du forandre system ID til 00 for gjeldende partition. Ellers det skal ikke væra vel så vanskelig å fjerne det som står der. De fleste har problemer med å holde i liv det som er på disken, men du har problemer med å fjerne det ? Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Fikk den bort med norton partition magic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå