buskmann Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Etter å ha gjort kabinettet med skjerm 99 % lydløst. Så oppdaget jeg en ny støykilde. Skjermen. Det er en svak summing som jeg ikke hadde lagt merke til før. Jeg åpna skjermen, men jeg fant ikke ut hva som forårsaket lyden. Noen tips? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Akseptér at det er sånn. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Dette er nok ikke å anbefale, men det er mulig summingen vil bli mindre hvis du kjøler skjermen, f.eks. med noen 120 mm. vifter som så vidt roterer i underkant. De fleste skjermer kan finne på å summe, spesielt på visse oppdateringsfrekvenser. Du kan jo teste om summingen endrer karakter hvis du endrer oppdateringsfrekvens, hvis den gjør det i stor grad kan du kanskje vurdere å investere i en ny skjerm, som du vet er stille på den oppdateringsfrekvensen du er interessert i å kjøre på. Min skjerm bråker bittelitt på 1600x1200, 88hz. Men jeg hører det ikke hvis jeg ikke vil høre det. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hva slags skjerm har du da? Virker som en skjerm som koster rimelig mye..... Jeg plages også av summinga fra skjermen ,men det er ikke noe spess høyt ,men når jeg har laget Lydfelle til datan og puttet inn Low Noise vifter OSVOSV så er det plagsomt ,men jeg tør ikke rote så mye med skjermen (Selv om jeg skrur i skjermer ofte på skolen) Er liksom min denne. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 kan vel være en eller annen transformator som er dårlig lakka...... er ikke sikker men det er jo satan så mye strøm inni der det er vel en transformator eller no er ikke 100%sikker da er bare på gk Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Lager LCD skjermer samme "pipe" lyd som CRT skjermer? Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Min 15" LCD er KOMPLETT lydløs. Eneste er hvis jeg knaller opp en gammel pentium 200 maskin... Får til og med TV'n til å nesten ha bare skurr.... Da bråker den litt.... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Buskman har du en gammel skjerm? Min 19" skjerm lagger ikke en lyd! Litt rart. Ka oppløsning lager den lyd på? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hverken den gamle Samsungen min (19" CRT - 950p) eller den nye, deilige Hyundaien min (17" LCD) lager så mye som et pip. Lenke til kommentar
K@@K! Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Prøv og sett opp og ned oppdateringsfrekvensen. Har hatt et par skjemer som det hjelper på. Vis dere vil ha lydløse skjermer så kjøpt flatskjerm. Har 1 stk 17 og 1 stk 18 og de er lydlæse. ingen sinuslyd fra dem. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Dere som sier at dere ikke hører Lyden fra skjermen har dårlig frekvensområde altså.. En skjerm ligger i toppen av det frekvensområdet de fleste personer i 15-25 aldern hører. (16-18khz+-) Og hvis folk kommer og sier at et menneske øre kan høre høyere frekvens en det så vil jeg si at de har man et veldig spessielt øre. Når du er født (Ikke fått skadet ørene) har du et så stort frekvensområde. Har selv prøvd og montert en Høytaler på En OSC. (Signal generator for og snakke norsk) Vi skrudde opp og de fleste sluttet og høre noe når vi passerte 16khz. Jeg klarte meg helt opp til 17.5 ,men jeg har god hørsel. Lærern falt ut på 14khz ,men han er gammel da. (Litt over 50) Lenke til kommentar
grkn Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Looser Lenke til kommentar
kai_nilsen Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 De har jo forsket på når man hører best, det er da man er 12 år, da hører man aller best. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Du skal være ganske kresen om lyden fra skjermen plager deg. du har vertfall gjort en god jobb med å støydempe maskina. Er du sikker på at skjermen er ok? Min skjerm bråker ikke. Skjermer piper om de kjøres på for høg oppløsning eller hz. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Bråk fra skjermen er et luksusproblem... Tror du burdte leve med det... Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Nesten alle billedrør i skjermer lager en liten pipelyd for ikke og si alle. LCD-skjermer hører dere ikke fordi de har ikke et billedrør i den forstand. noen skjermer kan være værre enn andre men denne pipelyden er det ingenting du kan gjøre noe med så vitt jeg vet. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Kan nevne at den ene 17" crt-skjermen min durer noe sinnsykt (subjektivt). Tror det er fordi den står rett ved siden av høyttaleren. I og med at jeg ikke bruker den noe særlig gidder jeg ikke gjøre noe med det. Men det er litt småirriterende iom at jeg bare bruker den når jeg programmerer eller driver med annet 'stille' arbeid :wink: Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har en 17" crt, som bråker mer enn pcen, men det skal sies at pcen er tilnærmet lydløs. Det kommer en svak summing fra skjermen som er skikkelig irriterende!! noen som har tips om noen støyfrie crt skjermer? Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 hvem bryr seg engentlig om det? selv om du har maskina på om natta og sover i samme rom, så er det bare å slå av skjermen. hvis du spiller bruker du sikkert lyd, eller hører på musikk når du gjør andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå