Gå til innhold

hva kan du gjøre hvis du blir fersket av politiet?

sixx

Anbefalte innlegg

det er ikke ulovelig så lenge døre er oppe

er det jo det samme som og si at det ikke er love og gå inn på et kjøpesenter når døre er opp .

strengt tatt kan du bare spasere inn hos naboen så lenge han ikke hindrer deg

er døre låt eller området er skiltet er det en annen sak

6361227[/snapback]

Tror du virkelig på dette selv?? :!: :whistle::tease::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"for å ta et eksempel de fleste kjenner: når man stoppes i fartskontroll med bil, etter å ha brutt en fartsgrense - da må det til enhver tid være to politimenn sammen, som begge har observert lovbruddet."

Ble nettopp stoppet av en up som var alene i bilen. Jeg syntest det hele virket litt merkelig og nektet å godta boten.

Stemmer at de må være 2?

7145504[/snapback]

UP har vel gjerne videokamera i bilen som dokumenterer hvor fort du har kjørt. Dette er vel ganske håndfast, uavhengig av hvor mange som er i bilen.

Ved bruk av laser trenger man vel to personer fordi man ikke får "konkrete" bevis?

Lenke til kommentar
"for å ta et eksempel de fleste kjenner: når man stoppes i fartskontroll med bil, etter å ha brutt en fartsgrense - da må det til enhver tid være to politimenn sammen, som begge har observert lovbruddet."

Ble nettopp stoppet av en up som var alene i bilen. Jeg syntest det hele virket litt merkelig og nektet å godta boten.

Stemmer at de må være 2?

7145504[/snapback]

UP har vel gjerne videokamera i bilen som dokumenterer hvor fort du har kjørt. Dette er vel ganske håndfast, uavhengig av hvor mange som er i bilen.

Ved bruk av laser trenger man vel to personer fordi man ikke får "konkrete" bevis?

7145534[/snapback]

Han viste meg målingen, men sa ingenting om video. Kunne heller ikke se noe utstyr i bilen som tilsa at de hadde det. Prøver fortvilt å finne GP-4027, men klarer ikke å finne noe sted jeg kan laste det ned. Regner med å finne svaret der.

Lenke til kommentar
Han viste meg målingen, men sa ingenting om video. Kunne heller ikke se noe utstyr i bilen som tilsa at de hadde det. Prøver fortvilt å finne GP-4027, men klarer ikke å finne noe sted jeg kan laste det ned. Regner med å finne svaret der.

7145536[/snapback]

Det er bare å nekte, at det ikke er med 2 personer er feil i deres egen prosedyre og retningslinjer og du slipper nok unna der.

Hørte en sak for rundt ett år siden om en som fikk brev i posten av politiet om at boten hans var trukket tilbake. Grunnen til det var at det var en aspirant som hadde trykket på knappen på laseren noe som ikke var i samsvar med regelmentet til tross for at det holder juridisk.

Lenke til kommentar

Er ikke døren låst på det bygget som det egentlig skulle ha vært så kan ikke eieren/eierene annmelde deg for innbrudd, da får det bare smekk på pung. Fordi det er eiernes ansvar å låse døra! Samme hvis du blir frastjålet en bil det, det første purken spør om er om du hadde låst døren din på bilen din, svarer du nei til dette, så ler purken av deg å ber deg gå! Kanskje ikke så bokstavelig talt men dere skjønner poenget mitt! Purken gjør lite hvis du ikke har sikret det som egentlig burde være låst! Men i denne sammenhengen der offrene var i bygget, stjal ikke noe å gikk ut å møtte purken. Å purken spurte om legitimasjon å de nektet, det er det dummeste du gjør! Det de skulle ha gjort er å vise legitimasjon eller kanskje sagt de ikke hadde noe legitimasjon på seg ?! Som jeg har gjort et par ganger :D Å det har reddet meg fra et par bøter vil jeg tro ;) Men hvis de har sagt at de hadde legitimasjon så har de sikkert bare spurt hva de gjorde der på bygget, å da skulle de ha sagt at de så det var åpent og de ville ta en kikk inn i bygget, da har de sikkert fått en liten advarsel om et eller annet. Så tror jeg purken kanskje har sagt det til eier av bygget, å da har han og fått en kraftig advarsel, fordi et bygg skal eier forsikre seg om at det skal være låst, så derfor kan ikke eier annmelde de to som var i bygget, det ville ikke være så lurt av eier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...