Gå til innhold

hva kan du gjøre hvis du blir fersket av politiet?

sixx

Anbefalte innlegg

det mest tragiske jeg ser er ganstere som liksom hater politiet og som skal være så tøffe når politiet kommer. "jæj har fan ikke gjort nå, itj å rør mæ snutfaen". HA.HA.H.A. må bare le høyt i ansiktet deres.

måtte bare få det ut :p

samarbeid med politiet så samarbeider de med deg på en svært bra måte, win win situation

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noe sjekke på lovdata mtp. det å urettmessig gå inn på privat eiendom uten tillatelse fra eier? Jeg har problemer med å tro at det er fritt til å spasere inn såfremt døra ikke er låst.

EDIT: Kom til å tenke på at politiet må ha ransakelsesordre eller veldig(veldig veldig) god grunn til å ta seg inn i en privat bopel, enten døra er låst eller ei. Så er rart om privatpersoner skal ha større frihet mtp. det enn politiet.

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

§ 147. Straffbart innbrudd foreligger når noen baner seg eller en annen uberettiget adgang til hus, fartøy, jernbanevogn, motorvogn eller luftfartøy eller til noe rom i sådanne eller til lukket gårdsrom eller lignende oppbevarings- eller tilholdssted ved å beskadige gjenstand som er egnet til beskyttelse mot inntrengen, eller ved hjelp av dirk, falsk nøkkel eller rett nøkkel som ulovlig er fravendt besitteren.

Jeg vil påstå at å passere en ulåst dør ikke er inbrudd, men det er likefullt å ta seg inn på privat område uten tillatelse (som noen påpekte at selv ikke politiet har anledning til), som jeg mener er ulovlig.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
I en del amerikanske delstater er det lov dersom du har varselet om det før folk har enteret ditt område.

6369128[/snapback]

Skulle ikke forundre meg, men har du link til noen lovparagrafer eller noe? Kunne tenkt meg å få det bekreftet før jeg setter opp teltet mitt på jordet til farmer Jones ...

Lenke til kommentar
Blir vel utrolig tåpelig å være nødt til å henge opp skilt for at folk ikke skal valse inn i huset ditt ved enhver annledning. Burde absolutt være en lov mot slikt.

6369150[/snapback]

Og det er det nok.

6369158[/snapback]

Helt sikkert, men du har neppe lov til å skyte dem...

Jeg kjenner ikke til de ulike statenes lovgivninger, men mener at en forretningsfører(advokat) vi har i Florida fortalte at så lenge det var satt opp varslingsskilt, kunne du gjøre hva du ville på egen eiendom. Vet vi også signerte på en tillatelse overfor poltiet(altså, forretningsføreren oppbevarer den) dersom de skulle måtte be om tilgang til vår eiendom.

Men det siste der trenger de neppe etter Patriot Act.

Lenke til kommentar
Det er bot for å ikke vise legitimasjon til politiet når bedt vise... Et par tusen, bare slik at det er sagt. Det er hvertfall slik på byen ^^

6365393[/snapback]

kødder du? :dontgetit: tenk om du ikke har den akkurat der å da....må ikke politiet ha ransakelseattest for å få lov å sjekke deg for ulumskheter åsså da? det er ikke bare å få tak i

Lenke til kommentar
Kroppsvisitering for å avdekke eventuelle våpen og lignende trenger de ikke tillatelse for, og om de tror at du har identifikasjon (som identifiserer navn, fødselsdato, bopel eller yrke) på deg kan de visitere deg for å finne dette.

6369408[/snapback]

Hmm, trodde det bare var etter eventuelle rusmidler eller våpen. Men hvis du ikke kan fremvise leg eller dokumentere hvem du er kan de ta deg inn på stasjonen for identifisering.

Lenke til kommentar

§ 10. Etterfølgende visitasjon m.v.

Politiet kan foreta visitasjon for å bringe en persons identitet på det rene, hvis personen nekter å oppgi navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel når politiet ber om det, eller det er grunn til mistanke om at den oppgitte identitet er falsk. Visitasjon for å fastslå identitet kan også foretas etter § 12 siste ledd.

Lenke til kommentar

Har noen venner som gikk inn i et åpent lager og kjørte gaffeltruck i en forholdsvis liten by og presterte å kjøre rett i lagerdøren slik at gaflene sto ut av veggen. Securitas kom, de sa de bare var inne og tok en røyk, oppga falskt navn og telefonnummer og hørte aldri noe igjen :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

"for å ta et eksempel de fleste kjenner: når man stoppes i fartskontroll med bil, etter å ha brutt en fartsgrense - da må det til enhver tid være to politimenn sammen, som begge har observert lovbruddet."

Ble nettopp stoppet av en up som var alene i bilen. Jeg syntest det hele virket litt merkelig og nektet å godta boten.

Stemmer at de må være 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...