Gå til innhold

We don't need no stinkin' GTA


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan nesten sammenligne det med biologi. Jordens skapninger har forskjellige egenskaper. Selv om jeg er smartere enn en flue kan den gjøre andre ting mye bedre enn meg. Som å fly og manøvrere. Den reagerer 1000 ganger fortere enn meg. Likevel har jeg mer terraflops.

DEt kommer an på hva den er skapt til, og hvordan den er skapt (arkitektur).

6384901[/snapback]

 

hva er det du prøver å si?

Om fluen hadde vært skapt med svømmeføtter istedenfor vinger ville den altså vært smartere enn deg, fordi den hadde annerledes arkitektur?

Eller er det noe annet du mener er galt med konklusjonen min, angående prisen på tilsvarende bedre PC-deler?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Du snakker om gigaflops, terraflops og transistortall som om det var alt som telte. Du bør vite bedre Rudi. Det er slik Sony har solgt PS3 siden begynnelsen. En konsoll blir ikke bra fordi den er 1 mrd ganger sterkere enn PS2. Med den argumentasjonen er Deep Blue en steike bra spillmaskin.

6384836[/snapback]

 

Det sier seg ikke selv at den blir bedre, men den har POTENSIALE til å bli bedre. Det er DET som er greia her! OM den lever opp til forventingene gjenstår å se. Ps3 blir jo slaktet og hyllet til dags dato ENE og alene pga specs. (Og noen få screenshots). Vi får fremdeles vente å se.

 

Og skal du ha en pc som gir samme potensiale på specs siden så blirre dyrt.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Er nesten helt umulig å diskutere med asia.. Fyren er hjernevasket, har gått fem på SONYs "markedsføring"..

 

Jaja..

 

"HD-himmelen"`Du vet at 360 også har HD....?

6380239[/snapback]

 

 

hvilken markedsføring?

 

alt jeg hører/leser om dagen er dritt om ps3 prisen, rykter om nedgraderinger osv.

faktisk vanskelig å finne nyttig og intressant info pga. alt hysteriet rundt ps3

 

og ting som ps3's 2 Teraflop vs xbox's 1 Teraflop er faktiske tall å forholde seg til

og jeg tror ikke de tallene er helt uten betydning...

 

alt jeg hører fra nosayers er at teraflops ikke har så mye å si eller at det bare er potensielle tall og at CELL aldri kommer til å nå slik ytelse osv.

 

jeg mener at hvis xbox360 har satt på seg 1 TF og ps3 har satt på seg 2 TF så betyr det at ps3 har dobbelt så mye prosessorkraft en det 360'n har

 

eller mener du kanskje at MS er "ærligere" og setter mer virkelighetsnære spesifikasjoner på konsollen sin?

 

get the point?

 

"HD-himmelen" den skal jeg innrømme var litt take off :blush:

Lenke til kommentar
jeg mener at hvis xbox360 har satt på seg 1 TF og ps3 har satt på seg 2 TF så betyr det at ps3 har dobbelt så mye prosessorkraft en det 360'n har

6391566[/snapback]

 

Så enkelt er det nok ikke. Man kan ikke bare gange tallene med 2 når man regner ut dette. Det er mange faktorer som spiller inn. Arkitekturen er en av de viktigste.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper den konsollen som gir den beste spillopplevelsen på GTA4. Foreløpig klarer jeg meg med en ps2 xbox og pc. Det er tross alt sommer. Ms har en kjempefordel i at utviklerene har fått lært seg å utvikle software for den konsollen når ps3 kommer. PS2 har alltid klart hatt de beste spillene spillemessig. Xbox hadde fordelene av bedre grafikk dog.

 

Det som alltid har vært fordelene til sony er det mange asiatiske utviklerne som har støttet konsollen. Jade Emipre har jo et skritt i rikig retning på xbox selv om det var laget av MS selv. Ser ut som dette jevner seg litt mer ut på denne generasjons konsoller.

 

Vi går ihvertfall en spennende spillehøst i møte. Måtte den som leverer de beste spillene og den beste spillopplevelsene gå seirende ut av konsollkrigen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg ble ferdig med GTA serien da jeg ble lei av GTA 2 (og 1) til PC.

6497348[/snapback]

Hva med 3'ern V.C og S.A. Tulling. Jeg syns GTA er best på data, siden du bruker musen til å sikte, og koder er lettere å taste inn. :tease:

6499470[/snapback]

 

Eg spillte mye GTA 1,ein del GTA 2 og nesten ingenting GTA3 (hos ein kamerat) Syns ikkje det fenget på PS2 eg altså, var noe osm var kjipt rett og slett. HAr egentlig alldri fristet meg å prøve det på PC ein gang ;)

Lenke til kommentar
Jeg ble ferdig med GTA serien da jeg ble lei av GTA 2 (og 1) til PC.

6497348[/snapback]

Hva med 3'ern V.C og S.A. Tulling. Jeg syns GTA er best på data, siden du bruker musen til å sikte, og koder er lettere å taste inn. :tease:

6499470[/snapback]

 

Eg spillte mye GTA 1,ein del GTA 2 og nesten ingenting GTA3 (hos ein kamerat) Syns ikkje det fenget på PS2 eg altså, var noe osm var kjipt rett og slett. HAr egentlig alldri fristet meg å prøve det på PC ein gang ;)

6499475[/snapback]

 

 

Vice City som er spilt mest her i gården ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Folk kjøper ikke seg Playstation bare pga GTA serien. Det er vel den som er minst Playstation av dem alle. GTA startet på PC og har vel aldri blitt sett på som ett Playstation varemerke. Final Fantasy, Resident Evil, Tomb Raider og Metal Gear Solid er vel titler som folk forventer å se på PS3 konsollen. De spillene er jo verdt maskinen alene men de kommer jo også med splitter nye titler som ser VELDIG lovende ut. Eight Days må jeg si ser helt fabelaktig ut for å ikke snakke om Motorstorm :O

6362121[/snapback]

Nå er det først og fremst snakk om GTA fra og med nr. 3 i serien - de foregående titlene solgte ikke i nærheten av hva de nye gjorde.

 

Det som er så spesielt med GTA3 og oppover, er at de fungerte som "gateway"-spill, og dermed bidro til at mange mennesker som vanligvis ville ha brukt pengene sine på andre ting, kjøpte seg en spillkonsoll - PS2.

 

Den listen av spillfranchiser du presenterer her har en ting til felles: de har alle sett sine glansdager salgmessig sett. Av de fire mestselgende spillene på PS2 finner vi, foruten Gran Turismo 3 A-spec: GTA3, GTA:VC og GTA:SA - alle med godt over 10 millioner solgte.

Disse tallene taler for seg selv, og selv om Sony ikke er avhengig av GTA-serien, tror jeg nok likevel det er litt bittert å (sannsynligvis) måtte dele disse inntektene med Microsoft.

6362213[/snapback]

 

De har ikke sett sine glansdager. Final Fantasy, Metal Gear Solid og Resident Evil har vel ikke akkurat tapt seg. Final Fantasy har revolusjonert systemet sitt og kvittet seg fra Turnbased slåssing, det er en GANSKE stor ting å gjøre med tanke på alle millionene som spiller disse spillene. Metal Gear Solid avslutter sin serie for godt på PS3 noe som vil bety VELDIG mye for veldig mange. Resident Evil 2 og 3 har gjort det jævlig dårlig. Ingen som kunne måle seg med Resident Evil 1 helt til Resident Evil 4 kom, så fanbasen er større nå enn før.

 

Tomb Raider har fått tilbake sin skaper og er sterkere enn noensinne så det er mange grunner til å returnere til disse spillseriene. GTA er populært uansett og jeg personlig synes det er smart av Rockstar å gi ut på så mange konsoller som mulig. PS3 vil ikke tape på det, det som skjer er at GTA 4 vil trykkes opp i flere utgaver enn om det normalt ville ha kommet på PS3 bare. Så dette er bare positive nyheter. Playstation spillere er playstation spillere....sånn har det alltid vært. Xbox360, Playstation 3 og Wii har 3 forskjellige målgrupper.

6362327[/snapback]

 

Resident evil 2 kom i guiness rekord bok for å ha solgt så mange eksemplarer.. ikke vær så rask i tonen :yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at GTA serien eksklusivt ikke har så mye å si lenger. GTA3 var stort og unikt når det kom. Det er det ikke lenger. San Andreas solgte riktignok stort, men det var nok i all hovedsak fordi det var multiplattform og at det var store forventninger til det.

 

I disse dager derimot er Rockstar et økonomisk presset selskap etter 'Hot Coffee' søksmål. De har fått konkurrenter på noe kun de leverte før e.g. Gangs of London, Saints Row, osv.

 

Rockstar har rett og slett ikke det markedet de hadde før og det ville vært økonomisk bærekraftig i disse dager for de å levere eksklusivt til PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...