Gå til innhold

WoW er et lett spill, og man trenger ingen taktikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fram til end-game raiding er WoW bare en lang grind. Men det som gjør det morsomt er at man har et community, og gjerne en guild, å forholde seg til, og samarbeide med.

 

Det kan vel diskuteres hvor mye "taktikk" som skal til end-game også... Alle har hver sin rolle, så det blir lite taktikk for hver enkelt spiller, men mer taktikk for raidledere, og de færreste er vel raid ledere.

Lenke til kommentar

I mitt nåværende community har jeg ingen leder-ansvar osv.. Men var class-officer i mitt gamle, og ja, du har helt rett i at det er leaderne som må stå for mesteparten av taktikken, men samtidig blir det feil at de vanlige spillerne ikke har noe som helst med det å gjøre.

 

Når vi kommer til nye bosser osv er det bestandig krav på at alle skal lese taktikker på internett, og lære seg de så godt som mulig. For hjelper fint lite på en boss vist det kun er raid-leader som vet hva det er snakk i.

 

Og selv om det er raid-leadern som gir taktikken til "laget", så er du fortsatt en del av taktikken, og vist du ikke gjør din jobb kan det gå dårlig.

Lenke til kommentar
Fram til end-game raiding er WoW bare en lang grind. Men det som gjør det morsomt er at man har et community, og gjerne en guild, å forholde seg til, og samarbeide med.

 

Det kan vel diskuteres hvor mye "taktikk" som skal til end-game også... Alle har hver sin rolle, så det blir lite taktikk for hver enkelt spiller, men mer taktikk for raidledere, og de færreste er vel raid ledere.

6361111[/snapback]

Men da spør jeg: Hvor i krig bestemmer andre enn lederne taktikk? Resten er generelt sett bare "pawns in chess" og kan ofres enkelt, men i den store sammenheng blir man en drapsmaskin, bare man følger ordre og oppgaver.

 

 

EDIT: Vi er sauer, og trenger noen til å lede oss, hvis ikke blir det ullkrøll.

 

Taktikk ftw.

Endret av Killerquo
Lenke til kommentar

Siden "jeg er den teite modden", tenkte jeg at jeg skulle svare ;)

 

Diskusjonen handler ikke om taktikken i WoW, den handler om at WoW er overvurdert.

 

Det at taktikk kom inn i bildet er meg underlig, men poenget mitt er at det er minimalt med taktikk i spillet. Selsagt er det taktikk, men det er ikke på noen som helst måte noe som spilleren henger seg opp i med unntak av übersjeldne situasjoner.

 

 

Det at denne tråden klarte å flytte seg hit er vel det teiteste eksempelet på whining jeg har sett og går i boka mi. Slik går det når man ikke takler å være uenig med en 17 år gammel forummoderator på et forum for ungdom fra Hamar ;)

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...