Gå til innhold

Oppstart av XP - kun bakgrunnsbilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reinstaler hele xp, hatt samme problem 2 ganger :/

6360923[/snapback]

Vil helst ikke reinnstalere. Har tatt ut disken og koblet den til stasjonær som en ekstern harddisk. Kjørte norton scan på den, fant et virus og slettet den.

Kjørte så registry mechanic, fant noe små greier og fikset dem.

Kjørte så harddisk scan om det var noe feil på harddisken og alt virket bra.

Setter så disken inn i igjen i bærbare og starter opp, bakgrunnsbilder kommer opp, etter 15 - 20 min så starter iconene å komme opp og de bruker 10 - 15 min for alle er oppe... Markere et av iconen går bra, men å åpne mappa/programmet tar så lang tid at det har jeg ikke ventet på...

Noen ide hva som er galt?

Lenke til kommentar
Reinstaler hele xp, hatt samme problem 2 ganger :/

6360923[/snapback]

Vil helst ikke reinnstalere. Har tatt ut disken og koblet den til stasjonær som en ekstern harddisk. Kjørte norton scan på den, fant et virus og slettet den.

Kjørte så registry mechanic, fant noe små greier og fikset dem.

Kjørte så harddisk scan om det var noe feil på harddisken og alt virket bra.

Setter så disken inn i igjen i bærbare og starter opp, bakgrunnsbilder kommer opp, etter 15 - 20 min så starter iconene å komme opp og de bruker 10 - 15 min for alle er oppe... Markere et av iconen går bra, men å åpne mappa/programmet tar så lang tid at det har jeg ikke ventet på...

Noen ide hva som er galt?

6370535[/snapback]

Hei

Har hatt et lignende tilfelle med virus og bryting av strømtilførsel.

Jobbet iherdig med Windows egen gjennopprettingskonsoll men ingenting fungerte.

Sansynlig årsak: skade i registeret eller viktige systemfiler.

Hardisken var to år gammel så jeg kjøpte ny og installerte Xp på nytt på denne.

Tror nok det beste er å kopiere alt av personlige filer over på en cd/dvd.

Har du lagret musikk, video og bilder ken du overføre disse til den stasjonere pc'n.

Personlige filer: Kopier hele Documents and settings evt. bare din egen personlige mappe under Doc & sett. (her skal e-post og annet ligge)

Disse kan du hente fram igjen senere.

Flytt harddisken tilbake i den bærbare og så booter du cd-rom'en som fulgte maskinen (inneholder XP)

reinstaler xp over den partisjonen som inneholder den ødelagte part.

Nå bør du innstalere virus/brannmurprogram, ordne internettilgangen og kjøre oppdateringer.

Til slutt må du selvfølgelig gjøre jobben med å hente tilbake filer fra cd/dvd-rom og harddisk på annen maskin.

Forsøk å kjør innstalasjonsplaten fra pålogget windows xp.

Tror det ligger et hjelpeverktøy for å hente filer og innstillinger fra en annen maskin der. (det gjorde det hos meg)

obs. Du må altså klargjøre maskinene for å kjøre i nettverk (LAN)

Et sabla arbeid m.o.a.

Uansett hva du gjør bør du ihvertfall ta kopi av filene dine før du begyner å fikle med OS'et ditt. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...