Gå til innhold

noen som har erfaring/råd med diverse oppløsninger

johnterje

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal kjøpe meg ny pc om ikke så lenge og har kikket litt rundt på forskjellige skjermer.. jeg lurer på om jeg skal gå for en 20" med 1600x1200, eller en 19" med lavere oppløsning ettersom disse er litt billigere..

hvordan er forskjellen på disse oppløsningene?

jeg skal bruke skjermen til en del spilling, og skal ha en rask cpu og graf.kort, så jeg vil gjerne ha en skjerm som ikke blir en slags "flaskehals" for det øyet ser..

noen som har noe erfaring med de forskjellige?

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du først sitter med en oppløsning på 1600x1200 er det en nedtur å gå til lavere oppløsninger.

En investering i en god litt dyr skjerm er ofte fornuftig da skjermen er noe en gjerne beholder når man bytter komponenter.

Spiller nå utelukkende i 1600x1200. Det krever da litt av komponentene, men siden du sier du planlegger komponenter med litt kraft så blir det neppe noe problem.

Det er også praktisk å ha et stort skrivebord men mulighet til flere vinduer ved siden av hverandre.

Merker ikke noe særlig etterslep med en 20" på 16ms.

Ville mao absolutt sett på 20" segmentet, lest noen tester og sett hva som passer for deg. (Wide? innstillings muligheter, farge kvalitet, etterslep osv)

Lenke til kommentar

SE på denne. Den skal jeg selv kjøpe snart *glede seg*...

Det er widescreen og en kontrast på hele 1400:1 og støtter 1680*1050

BTW: Har nå en 19t crt på 1600*1200

Er det stor forskjell på tco99 og tco03 uten om standaren den er godkjent til enten 1999 eller 2003

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
SE på denne. Den skal jeg selv kjøpe snart *glede seg*...

Det er widescreen  og en kontrast på hele 1400:1 og støtter 1680*1050

6362767[/snapback]

jeg likte også denne skjermen da jeg var på leting, men valgte den på en måte bort pga. den lavere oppløsningen.. men widescreen er jo digg da.. :hmm:

ble vanskelig det her..

Lenke til kommentar

Jeg har denne; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313098

Og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempe fornøyd :)

900:1 kontrastforhold er ikke så mye, men det holder i lange baner.

Etter at jeg har sittet på denne skjermen, så er alle andre skjermer som mobiltelefoner i forhold. Jeg sliter faktisk litt med plassen når jeg går til skjermer som er mindre ;)

Somsakt, skjermen er noe av det viktigste man velger. Man skal ta vare på øynene sine, og man skal sikkert ha skjermen en god stund.

Jeg hadde tenkt meg en skjerm i 2-3000klassen, men jeg gikk for denne. Selv om den ble dobbelt så dyr, og jeg har ikke angret en pixel :love:

Lenke til kommentar

Se deg rundt på nett, se i butikker (som har litt utvalg), prøv flere skjermer om mulig. Og viktigst av alt! Kjenn på magefølelsen, hvis du føler at "denne skjermen vil jeg ha!" så tar du den, ikke tenk på at du kommer til å angre, for det er skjelden tilfellet.

Den siste pcen min er handlet kun på magefølelse, og jeg er superfornøyd.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på tco99 og tco03 uten om standaren den er godkjent til enten 1999 eller 2003

6362767[/snapback]

Ikke så mye. Hovedforsjellen er vel at TCO99 tillater svart ramme rundt skjermen, mens TCO03/04 ikke gjør det...

Lenke til kommentar
Åssen kontrast er det på den til LG der da ?

Sorry for ot  :roll:

6366295[/snapback]

Det er jeg ikke sikker på, men siden den er oppgitt som såpass høy kan jeg tenke meg at LG jukser litt med tallene. Derfor har jeg veldig lyst til å se den selv, i håp om at de ikke jukser.

Lenke til kommentar

6362767[/snapback]

Ikke så mye. Hovedforsjellen er vel at TCO99 tillater svart ramme rundt skjermen, mens TCO03/04 ikke gjør det...

6366369[/snapback]

Var det ikke slik at dette hadde blitt oppdatert nå i den senere tid? Slik at svarte skjermer også kunne bli godtkjent som TCO'03?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...