Gå til innhold

Samsung SGH-D600/D600E. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordeler:

- Den har jo 2mp kamera.. Den duger så og si.

- Video-oppløsningen er på 352x288 pixler i forhold til de fleste andre mobiler, som har 176x144

- Skjermen er på 320x240 pixler, så den funker til det meste.

- Støtter også blåttannfunksjonen AV Remote Control Profile (AVRCP), og det vil si at du kan streame lyd og video til andre kompatible produkter som støtter samme profil, for eksempel en bilstereo. Mobiltelefonen er kilden, og lyden spilles av direkte i bilens høyttalere.

- Kan koble til mobilen til TV'en bla. (Kabel medfølger i pakken.)

- Høy kvalitetsfølelse.

- Tar minnekort (TransFlash/MicroSD)

- Filformatene som støttes, er MS PowerPoint, Word, Excel, PDF og TXT.

- Eksterne Stereohøytalere med god lyd i.

- har EDGE (D600E)

Det var det jeg kom på nå. hehe

Ulemper:

- Er kun to installerte "skins", og er ikke mulig å laste ned nye.

- Man kan ikke laste inn nye programmer/spill gjennom bluetooth eller USB.

- D600 har et ganske så lukket operativsystem.

Det var det av ulemper jeg kom på nå i farten, men hvis det er noen andre som har noen Fordeler eller ulemper som jeg har "glemt" å skrive, så er det bare å si ifra..;)

Håper dette hjalp deg litt!

Lenke til kommentar

Så langt så ser den bra ut. Har hørt rykter om dårlig batteritid. :hm:

Hva mener du med lukket operativsystem?

Hvordan er kalkulator? Kan man regne ut volum og slikt?

Har btw bestilt denne fra yatack.no med Djuice magnum.

*venter spent*

Lenke til kommentar
Så langt så ser den bra ut. Har hørt rykter om dårlig batteritid. :hm:

Hva mener du med lukket operativsystem?

Hvordan er kalkulator? Kan man regne ut volum og slikt?

Har btw bestilt denne fra yatack.no med Djuice magnum.

*venter spent*

6387745[/snapback]

Batteriet holder en stund. Spørs egentlig hva du bruker mobilen til.. Hvis du skal høre mye på musikk, og se på videoer, så holder ikke batteriet så innmari lenge..

Var visst de første modellene som kom ut, som hadde dårlig batteri.

Kalkulatoren er standard, men det er et konverteringsprogram med. Så du kan trygt regne ut volum og slikt.:)

Det jeg mener med lukket operativsystem, er at man ikke kan endre/installere så mye annet en det som er installert på telefonen fra før. Men Java og slike ting går naturligvis ann å laste ned og installere. :)

Lenke til kommentar
Hvilken film filtyper støtter den?

6389348[/snapback]

.3gp, og .MPEG4 vet jeg.. Spørs hvilke oppløsning du spiller inn film med. 3gp. er 176x144 (QCIF) og MPEG4 er 352x288 (CIF)

Så kan man laste ned et konverteringsprogram til film på pc'n. Så kan man eksportere f.eks en Simpsons episode til MPEG4-fil, forså å ligge den inn på mobilen. En Simpsons episode i MPEG4 med god kvalitet tar vel rundt 40-50MB. Snakker vi da om 3gp. så kan man halvere MB'ene. Men siden oppløsningen er mye mindre da, så vil bildekvaliteten synke betraktelig.

Lenke til kommentar

Det som er mest irriterende er kalenderen.

Eksempler:

* Dersom du er i månedsvisning og går til dagsvisning og trykker 'tilbake' havner du i standby. Skal du tilbake til månedsvisning trykker du 'valg'- '2' - '1'. Men dersom du har en avtale e.l den dagen må du trykke 'valg' - '4' - '1'

* Når man legger til ny avtale vil feltene 'Emne', 'Detaljer' osv vise seg. Ordboken er ikke på og må derfor skrus på (ved å holde inne *) hver gang du oppretter en ny avtale. Som om ikke det skulle være nok skrus ordboken av hver gang man bytter felt (emne/detaljer).

Dette er en av få ting jeg er misfornøyd med ved denne telefonen, men det irriterer meg såpass at jeg vurderer å gi bort telefonen til dama og kjøpe en Nokia.

Lenke til kommentar

Veldig dårlig batteri tid på den telefonen og når den først skal si fra om at det er dårlig batteri så lyser den opp som et juletre for å fortelle det,hva med å spare mest mulig på strøm? D500 med minnkort plass hadde vært den perfekte telefon for meg

Lenke til kommentar
Veldig dårlig batteri tid på den telefonen og når den først skal si fra om at det er dårlig batteri så lyser den opp som et juletre for å fortelle det,hva med å spare mest mulig på strøm? D500 med minnkort plass hadde vært den perfekte telefon for meg

6426237[/snapback]

Det lyser ikke opp så vanvittig. Det blinker bare litt i batteriet + at det koommer en liten melding.

Det er da minnekortplass i D600 !

Lenke til kommentar

6426237[/snapback]

Det lyser ikke opp så vanvittig. Det blinker bare litt i batteriet + at det koommer en liten melding.

6426609[/snapback]

hvis du bruker øya,så ser du at jeg skrev d500 ikke d600. uansett. poenget er at skal de lage en telefon som har så lite batteri kapasitet så kanskje de kunne tenkt ut noe annet når det kommer til å si fra om at det er lite batteri igjen.

Lenke til kommentar

6426237[/snapback]

6426609[/snapback]

hvis du bruker øya,så ser du at jeg skrev d500 ikke d600. uansett. poenget er at skal de lage en telefon som har så lite batteri kapasitet så kanskje de kunne tenkt ut noe annet når det kommer til å si fra om at det er lite batteri igjen.

6427586[/snapback]

Det som bla. trekker batteriet på D600 er skjermen.. Oppløsningen på skjermen til D500 er på 176x220 pixler. D600 sin skjerm er mer lyssterk og det kreves mer strøm for å drive en skjerm på 240x320 pixler.. Det er nok en av grunnene til at D600 har dårligere batteri enn D500. Men så kommer også bruksområdet. Hører man mye på mp3?.. Ser på video? Bruker kameraet mye?. Spiller mye?.. osv.. osv.... osv.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...