henrik_s Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Heisann. Det jeg lurer på er om karakteren for muntlig eksamen teller inn på standpunktkarakteren? Altså, si at en har 5 i NMF og har 6 på muntlig eksamen NMF, blir da den samla karakteren 5 + 6 / 2 = 5,5? Endret 22. juni 2006 av h3nrik Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jepps, sånn blir det. Dvs i de fagene du kommer opp i eksamen, betyr eksamen 50% av hele karakteren. Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) dette tror jeg er helt feil. standpunkt karakteren skal være satt FØR eksamen 98% sikker på dette... Endret 22. juni 2006 av mobilfreaken Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 dette tror jeg er helt feil. standpunkt karakteren skal være satt FØR eksamen 98% sikker på dette... 6360995[/snapback] Standpunkt blir satt før eksamen ja, men inntakskarakteren = (standpunkt + eksamen)/2. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Eksamenskarakterene kommer på vitnemålet de og, forøvrig gjelder tverrfalige eksamner som en egen karakter. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 tverrfalige eksamner? hva er det? GK allmenne. Standpunkt.kara.: 3 eksamen: 2 ---------------------------- = 2,5 karakter i engelsk? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Standpunkt.kara.: 3eksamen: 2 ---------------------------- = 2,5 karakter i engelsk? 6368088[/snapback] Jepp. Det er 2,5 som brukes når poengsummen til inntaket regnes ut. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Ok, takker! Gjelder for hele Norge da altså og du er sikker? På vgs...? Jeg må bare være helt 100%sikker. edit: Gk allmenn. Norsk skriftlig: 4 Norsk muntlig: 4 Engelsk: 3 Engelsk eksamen skriftlig:2 Matte:4 Gym: 4 Naturfag: 5 Økonomi: 5 ------------------------ = 3.675 eller 4.07, så det siste blir gjennomsnittet? edit: I fjor (10. kl)så var i hvert fall eksamens karakteren en selvstendig karakter. eller så hadde jeg fått mer i studiepoeng. Endret 23. juni 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) 4,07 blir snittet ja. edit: I fjor (10. kl)så var i hvert fall eksamens karakteren en selvstendig karakter. eller så hadde jeg fått mer i studiepoeng. 6368640[/snapback] Poengutrekning til grunnkursVed inntak til grunnkurs er det alltid karakterane dine frå ungdomsskolen som blir nytta. Alle elevar i ungdomsskole får no talkarakterar. Alle obligatoriske fag er poenggjevande, men karakterane i norsk hovudmål og norsk munnleg blir lagt saman og dividert på to. Det same gjeld karakterane i engelsk skriftleg og engelsk munnleg. Dersom du har standpunkt- og eksamenskarakter i eit fag, blir desse to karakterane lagt saman og dividert på to. Merk at evt. karakter i valfag ikkje er poenggjevande. ...[bla..bla..regler om bokstavkarakterer]... Eksamenskarakteren står som en selvstendig karakter på vitnemålet, men på opptaket så blir snittet av standpunkt og eksamen brukt som poengsum. Poengutrekning til videregåande kurs 1Når du søkjer plass i videregåande kurs 1 (2. året) i den vidergåande skolen er det karakterane frå kompetansegjevande grunnkurs som utgjer poengsummen din. Ver merksam på at her er alle karakterar poenggjevande, også karakteren i valfag. Dersom du har standpunkt- og eksamenskarakter i eit fag blir karakterane summert og delt på to for å kome fram til teljande poengsum i faget. Poengsummen kjem fram med at karakterane dine blir summert, dividert på tal karakterar og multiplisert med 10. Som hovudregel vil du ikkje vere kvalifisert til å søkje videregåande kurs 1 dersom du har fleire enn tre strykkarakterar/manglande vurdering frå grunnkurset. (nynorsk er gøyalt. Kjekt å bo i Hordaland. ) Endret 23. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Takk skal du ha! På ung.skolen sa de alltid; Eksamen karakteren er akkurat som de andre karakterene du har slitt for i et år. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 endrebjorsvik: Ser ut som du tok feil. Fikk vite poeng summen min nå og den ble på 38,5 poeng. Så det vil si at eksamenkarakteren er en selvstendig krakter, hvis det ikke står noe på utdanningsdirektoratet.no Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 woho! da gikk snittet mitt fra vgs nettopp opp fra 4,3 til 4,7 trudde det var to selvstendige karakterer Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) det _er_ to selvstendige karakterer, fikk vite det får noen dager siden. edit: se mitt forige innlegg. Endret 7. juli 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Anyways, på vigo står det at jeg har 48 poeng. Hva? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Sorry, fikk bare lyst: 5 + 6 / 2 = 8 (5 + 6) / 2 = 5,5 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Anyways, på vigo står det at jeg har 48 poeng. Hva? 6459410[/snapback] Da regnes det også med poeng for realfag og studieretningsfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå